مجله سانيمو

چطور و چه مقدار ضد آفتاب بزنیم؟

نور خورشید و اشعه آن در پیری زود رس پوست انسان تاثیر زیادی می گذارد. برای جلوگیری هر چه سریع تر باید از ضدآفتاب ها استفاده کنید. کرم های ضد آفتاب پوست شما را از هر گونه آلودگی هوا و اشعه های فرا بنفش خورشید باز می دارد.

برای کسانی که عمل پوست صورت انجام دادند، مصرف این محصولات واجب است! پزشکان به ویژه به بانوان توصیه می کنند از ضدآفتاب استفاده کنند. همچنین اشاره می کنند که به جای استفاده از مواد آرایش، سعی کنند از ضدآفتاب استفاده کنند تا به خوبی از پوست خود مواظبت نمایند و از پیر شدن و چین و چروک آن جلوگیری کنند

اگه یه دقتی کنید خانم هایی هستند با سنین بالا که پوست آنها هنوز جوان مانده و اثری از چین و چروک نیست!

خیلی از بازیگران هالیوودی را می بیند که سنشان به آدم های 30 ساله می خورد که در واقع حدود 60 سال دارند یعنی دو برابر اون چیزی که فکر می کنید.شاید بگویید که به خاطر 100 جور عمل و گریم های متفاوت هست اما در واقع باور کنید این جور هم نیست. این افراد به شدت از پوست خود مواظبت می کنند و از هر گونه آسیب رسیدن به پوستشان جلوگیری می کنند. یادتان باشد که عامل اصلی چین و چروک و ایجاد کک و مک روی آن نور خورشید هست. همه افراد چه مرد و چه زن باید برای مراقبت و جوان ماندن پوست خود باید از کرم های ضدآفتاب استفاده کنند؛ جدای از جوان ماندن باید از اشعه‌ی ماوراء بنفش خورشید که باعث سرطان پوست می شود، جلوگیری کرد.

نور خورشید

کلاً نور آفتاب به دو نوع تقسیم می شوند: ماوراء بنفش A و B ؛ هر دو نوع آن برای پوست ضرر دارند. اشعه ماوراء بنفش B که در صورت تماس با پوست باعث آفتاب سوختگی می شود. این نوع اشعه از شیشه ها نمی تواند عبور کند. اما اشعه ماوراء بنفش A نتها می تواند از شیشه ها عبور کند بلکه به عمق پوست می تواند راه پیدا کند با شکستن کلاژن پوست، ساخت رادیکال‌های آزاد و مهار مکانیسم‌های ترمیم پوست، می‌توانند باعث ایجاد کک‌ومک، چروک و از همه مهم‌تر سرطان پوست شوند.اما سوالی که هست اینه که آیا برای محافظت از پوستمون فقط از ضدآفتاب استفاده کنیم کافیه؟ باید بگوییم که اول سعی کنید در ساعات گرم روز که آفتاب مستقیماً به پوست شما می خورد، از بیرون رفتن دوری کنید اما اگر بیرون رفتین علاوه بر کرم ضدآفتاب، برای لب و دور چشم هم کرم های ضد آفتاب مخصوص خودشان استفاده کنید. البته برای دور چشم هم می توانید از عینک های طبی استفاده کنید.

ضدآفتاب چجوری از پوست ما محافظت می کنه؟

به طور کلی ضدآفتاب ها به دوصورت عمل می کنند؛ یکی اینکه راه های نفوذی رو پوست را می بدد و یکی دیگه این که اشعه های ماوراء را جذب و نمی گذارد به سطح پوست برسد و آسیب برساند.

SPF در ضدآفتاب

اس پی اف به معنی محافظت کننده در برابر چشم هست. روی خیلی از ضد آفتاب ها حتماً این اسم را دیده‌اید، اس پی اف دارای شماره های متفاوتی هست که بر حسب میزان هر 20 دقیقه‌ای پوست شما دیر تر آفتاب سوخته می شود.

برای مثال اگر spf 60 باشد به میزان 60*20 دقیقه می توانید از پوست شما محافظت کند.

همان طور که متوجه شدید هر چه مقدار اس پی اف ضدآفتاب کمتر باشد باید بیشتر و مرتباً به پوست زده شود.

حتی بایستی در روز های ابری هم از ضدآفتاب استفاده کنید چون خورشید در پشت ابر هم بازم می تواند اشعه های خود را عبور دهد. بنابراین شما باید در همه حال از ضدآفتاب استفاده کنید.

نحوه صحیح استفاده از ضدآفتاب

  1. توی استفاده از ضدآفتاب نسبت به پوست خود کاملاً دست‌ودل باز باشید
  2. یک ربع قبل از اینکه بیرون برید ضدآفتاب را برروی پوست خود بمالید
  3. هر دو ساعت یک بار هم سعی کنید دوباره ضدآفتاب بزنید
  4. نیاز به شستن صورت و زدن دوباره ضدآفتاب نیست پس به همان صورت ضد آفتاب بزنید
  5. همان طور که ذکر شد در هوای ابری هم باید از این محصول استفاده کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *