مجله سانيمو

ماسک برای براق شدن پوست صورت

مقدمه

صاف و شفاف بودن پوست یکی از پارامتر های زیبایی هر فرد به شمار می آید. بسیار از افراد برای زیبا تر شدن پوستشان به سمت روش های طبیعی و سنتی رو می آورند تا از سلامت پوستی خود اطمینان داشته باشند. بهترین و ساده ترین راه برای براق شدن پوست به صورت طبیعی، استفاده از ماسک های خانگی هست که می توانید با خواندن دستور العمل این مقاله، آن ها را در منزل درست کنید.

براق شدن پوست با ماسک آلوئه‌ورا،روغن بادام و موز

براقیت صورت ، یکی از شاخص های زیبایی صورت است.افرادی که از پوست خشک رنج می برند و مشکل پوسته شدن هم دارند، می توانند برای مرطوب کردن و آبرسانی پوست از این ماسک استفاده کنند. بنابراین با اینکار به براق شدن پوست خود کمک می کنند.

مواد لازم:

  • 2 عدد قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا
  • 3 عدد قاشق چای خوری روغن بادام
  • یک عدد موز رسیده

دستور العمل ماسک آلوئه‌ورا،روغن بادام و موز

ابتدا موز را داخل یک کاسته گذاشته و له کنید. سپس ژل آلوئه‌ورا را به آن اضافه کنید. بعد هم روغن بادام را اضافه کنید و خوب هم بزنید. این ماسک را به پوست خود بزنید و اجازه بدید تا 15 دقیقه روی پوست صورت شما بماند تا به خوبی به پوست جذب شود. سپس با آب ولرم بشویید. این ماسک را می توانید هفته‌ای 2 الی 3 بار انجام بدهید.

ماسک پودر قهوه با زردچوبه

آن دسته از افرادی که دارای پف زیر چشم در صورت خود هستند می توانند از این ماسک برای رفع این مشکل، استفاده کنند. همچنین آنتی اکسیدان های موجود در این ماسک به براق شدن پوست کمک می کند.

مواد لازم:

  • 1 عدد قاشق غذاخوری قهوه فوری یا پودر قهوه
  • 1 عدد قاشق غذاخوری پودر زردچوبه
  • 1 عدد قاشق غذاخوری ماست

دستور العمل ماسک پودر قهوه با زردچوبه

تمامی مواد های ذکر شده در بالا را در یک کاسه ریخته و خوب هم بزنید تا ترکیب شود. سپس این ماسک را بر تمامی پوست صورت خود بمالید و تا 30 دقیقه صبر نمایید تا کاملاً ماسک به پوست شما جذب شود. سپس با آب ولرم صورت خود را شستشو دهید.

ماسک بی نظیر سفیده تخم مرغ برای براق شدن پوست

 

براقیت صورت ، یکی از شاخص های زیبایی صورت است.

ساده ترین ماسکی که تا به حال تجربه کرده‌ایم، همین ماسک سفیده تخم مرغ هست که کافی است یک عدد تخم مرغ برداشته و سفیده آن را از زردش جدا کنید و سپس با استفاده از براش یا دست خودتان به صورت خود بزنید. توجه داشته باشید که برای بازشدن منافذ پوست باید ابتدا صورت خود را با آب گرم بشویید؛ پس قبل از انجام این ماسک حتما صورت خود را با آب گرم بشویید. بعد از آن اجازه بدهید تا 20 دقیقه روی صورت شما باقی بماند تا به خوبی به صورت شما جذب شود. سپس صورت خود را با آب سرد بشویید.

ماسک گوجه فرنگی ، دشمن سرسخت جوش و آکنه

 

براقیت صورت ، یکی از شاخص های زیبایی صورت است.

خیلی از افراد به خصوص قشر نوجوان و جوان که در دوره بلوغ به سر می برند، پوست آن ها پر از جوش و آکنه هست که موجوب رنجش آن ها می شود. برای اینکار می توانید از ماسک گوجه فرنگی که جوش های صورت را به طور کلی از بین می برد، استفاده کنید.

مواد لازم

  • نصف یک گوجه رسیده
  • 1/4 خیار

دستور العمل ماسک گوجه فرنگی

ابتدا پوست گوجه را گرفته و سپس گوجه را رنده کنید و با خیار آن ترکیب کنید. سپس بر روی پوست خود به صورت دورانی بزنید تا به خوبی جذب شود. بعد از 15 دقیقه صورت خود را شستشو دهید.

ماسک آووکادو برای براق شدن پوست

 

براقیت صورت ، یکی از شاخص های زیبایی صورت است.

آووکادو یکی از میوه های مشهور در دنیا هست که علت محبوبیت آن این است که به شدت به صاف شدن و روشن شدن پوست کمک می کند. محصولات پوستی زیادی هست که سرتاسر دنیا از این میوه استفاده می کنند.

مواد مورد نیاز :

  • 1 عدد آووکادو رسیده
  • 1 سفیده تخم مرغ هم دما با محیط
  • 1 قاشق غذاخوری آبلیمو

 

دستور العمل ماسک آووکادو

ابتدا آووکادو را پوست کنید و آن را له کنید و در یک کاسه قرار دهید؛ پس از آن آب لیمو و سفیده تخم مرغ را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا با هم ترکیب شود. سپس روی پوست خود بزارید و تا 30 دقیقه صبر کنید تا به خوبی جذب پوست شما شود. پس از آن پوست صورت خود را با آب ولرم بشویید.

ماسک صورت توت فرنگی 🍓 میوه مناسب برای براق شدن پوست

 

براقیت صورت ، یکی از شاخص های زیبایی صورت است.

توت فرنگی ، سرشاز از ویتامین C و آلفا هیدروکسی اسید هست که به روشن شدن و شفافبت پوست کمک شایانی می کند. با استفاده از این میوه در ماسک های صورت می توانید یک ماسک صورت خانگی فوق العاده برای صورتی صاف و روشن استفاده کنید.

مواد مورد نیاز:

  • 10 عدد توت فرنگی تازه
  • 1/4 فنجان گرده زنبور عسل
  • 3 قاشق غذا خوری عسل طبیعی
  • چند قطره روغن اسطوخودوس

دستور العمل ماسک صورت توت فرنگی

توت فرنگی ها را داخل یک کاسه ریخته و کاملاٌ آن را له کنید و تمام مواد های گفته شده را اضافه و باهم ترکیب کنید. سپس به پوست خود بزنید و تا 20 دقیقه صبر کنید تا کاملاً چذب پوست شود. سپس با آب ولرم صورت خود را بشویید.

ماسک صورت عسل

 

براقیت صورت ، یکی از شاخص های زیبایی صورت است.

اگر می خواهید لکه های پوستی خود را کاملاً از بین برده و روشنایی دوباره را به پوست خود ببخشید؛ پیشنهاد می کنیم از ماسک صورت عسل استفاده کنید. همچنین این ماسک برای براقیت پوست بسیار مناسب است.

مواد لازم:

  • 2 عدد قاشق چای خوری عسل طبیعی
  • نصف قشاق چای خوری آبلیمو

دستور العمل ماسک صورت عسل

ابتدا عسل و آبلیمو را داخل یک ظرف ریخته و به خوبی هم بزنید تا با هم ترکیب شوند. این ماسک را به پوست خود بزنید و تا مدت 30 دقیقه صبر کنید تا به خوبی به پوست جذب شود. سپس پوست خود را شستشو دهید.

1 نظر در “ماسک برای براق شدن پوست صورت

  1. سید رضا حسینی گفت:

    عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *