تا 70% تخفیف ویژه یلدا در فروشگاه سانیمو

کرم برای از بین بردن لکه‌های قهوه‌ای جای جوش

بسیاری از افراد به دنبال کمک متخصصان پوست برای از بین بردن لکه‌های قهوه‌ای جای جوش هستند که می‌توانند بسیار بیشتر از جوش باقی بمانند. درمان آکنه نیز مهم است. وقتی از شر آکنه خلاص می‌شوید، عامل ایجاد لکه‌های تیره را از بین می‌برید.

لکه‌های قهوه‌ای جای جوش ناحیه‌ای از پوست تیره تر پس از بهبود جوش یا زخم است. این تغییر رنگ به دلیل تولید بیش از حد ملانین (رنگدانه) به عنوان بخشی از پاسخ طبیعی پوست به التهاب رخ می‌دهد. این مقاله، چرایی ایجاد این لکه‌های تیره و آنچه می‌توانید برای کمک به محو شدن سریع‌تر آن‌ها انجام دهید را توضیح می‌دهد.

وقت کافی برای خواندن این مطلب ندارید؟ می‌توانید به پادکست صوتی این مقاله گوش کنید.

0:00 / 0:00
از بین بردن لک قهوه‌‌ای جای جوش

در این نوشته شما می خوانید

از بین بردن لکه های قهوه ای جای جوش

علائم لکه‌های قهوه‌ای جای جوش

لکه‌های جای جوش معمولاً مانند یک ناحیه صاف از تغییر رنگ روی پوست به نظر می‌رسد. بسته به رنگ پوست و عمق تغییر رنگ، می‌تواند سفید، صورتی، قرمز، بنفش، قهوه‌ای یا سیاه به نظر برسد.

لکه‌های قهوه‌ای جای جوش می‌تواند در همه انواع پوست ایجاد شود. با این حال، برای افرادی که دارای رنگ پوست متوسط ​​تا تیره هستند، شدیدتر و ماندگارتر است. افرادی که پوست رنگی دارند رنگدانه (ملانین) بیشتری دارند، بنابراین احتمال لکه‌های قهوه‌ای جای جوش با مشکلات پوستی خاص بیشتر است. لکه‌های قهوه‌ای جای جوش هم مردان و هم زنان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

علت لکه‌های قهوه‌ای روی صورت

لکه‌های قهوه‌ای زمانی ایجاد می‌شود که یک زخم یا تحریک، مانند خراش، بثورات پوستی یا جوش، باعث ملتهب شدن پوست شود. با بهبودی پوست، ملانین بیش از حد (پروتئینی که به پوست رنگ می‌دهد) تولید می‌کند که این باعث تیره شدن پوست می‌شود.

اکثر افراد مبتلا به آکنه درجاتی از لکه‌های قهوه‌ای جای جوش دارند و فقط جوش‌های قابل توجه و دردناک نیست که باعث ایجاد این لکه‌ها می‌شود بلکه می‌تواند به دنبال جوش‌های نسبتاً جزئی نیز ایجاد شود.

گفته می‌شود، هرچه یک جوش ملتهب‌تر باشد، نقطه لکه‌های قهوه‌ای جای جوش بزرگ‌تر و تیره‌تر می‌شود. علاوه بر این، برداشتن یا بیرون آوردن یک جوش احتمال ابتلا به لکه‌های قهوه‌ای جای جوش را افزایش می‌دهد زیرا التهاب را افزایش می‌دهد.

علت‌های دیگر لکه‌های قهوه‌ای روی صورت عبارتند از:

  • آفتاب سوختگی
  • لایه برداری شیمیایی
  • درم ابریژن
  • لایه برداری با لیزر
تفاوت اسکار آکنه در مقابل لکه‌ های قهوه‌ ای جای جوش

تفاوت اسکار آکنه در مقابل لکه‌های قهوه‌ای جای جوش

ممکن است وقتی متوجه شویدکه لکه‌های قهوه‌ای جای جوش جای زخم واقعی نیستند، راحت شوید. در واقع، مردم اغلب آن را «شبه اسکار» می‌نامند، زیرا اگرچه برای مدتی اثری روی پوست باقی می‌گذارد، اما به فولیکول آسیب نمی رساند.

اسکارهای آکنه زمانی اتفاق می‌افتند که یا از بین رفتن بافت پوست باعث ایجاد یک ناحیه حفره‌دار می‌شود، یا رشد بیش از حد بافت برجای مانده باعث ایجاد یک اسکار برجسته می‌شود. اما لکه‌های قهوه‌ای جای جوش، مسطح هستند. حفره دار یا برجسته نیستند، فقط تیره تر از پوست اطرافشان اند. قدم اول برای درمان اسکارهای آکنه و لکه‌های قهوه‌ای جای جوش بر کنترل آکنه متمرکز است.

درمان لکه‌های قهوه‌ای جای جوش

هر گزینه درمانی را که انتخاب می‌کنید، بدانید که بهبود زمان می‌برد. لکه‌های قهوه‌ای جای جوش معمولاً خود به خود از بین می‌روند، اما ممکن است تا دو سال طول بکشد تا کاملاً محو شوند. داروهای موضعی و درمان‌های داخل مطب می‌توانند به تسریع این امر کمک کنند.

به یاد داشته باشید، این یک لیست جامع نیست. درمان‌های دیگری ممکن است در دسترس باشند، و ارائه دهنده خدمات زیبایی می‌تواند به شما کمک کند تا درمان مناسب پوستتان را انتخاب کنید.

درمان لکه‌های قهوه‌ای جای جوش می‌تواند بین 8 تا 12 هفته یا بیشتر طول بکشد. مدت زمانی که طول می‌کشد تا لکه‌های قهوه‌ای جای جوش محو شوند، به میزان تیره بودن لکه‌ها در مقایسه با پوست اطرافشان بستگی دارد. هر چه کنتراست بین ناحیه تیره و رنگ طبیعی پوست شما بیشتر باشد، محو شدن آن بیشتر طول می‌کشد.

برخی از درمان‌ها کمک خواهد کرد. برخی ممکن است به طور کامل علائم تیره را پاک نکنند، اما حداقل ممکن است آن‌ها را به میزان قابل توجهی روشن کنند. اگر نمی خواهید منتظر روشن شدن طبیعی لکه‌ها باشید، درمان با محصولات ضد لک می‌تواند به تسریع زمان محو شدن کمک کند.

بهترین محصولات برای درمان لکه‌ های قهوه ای جای جوش

بهترین محصولات برای درمان لکه‌های قهوه‌ای جای جوش

بسیاری از نقاط تیره در نهایت خود به خود از بین می‌روند، اما مدت زمانی که طول می‌کشد می‌تواند از چند هفته تا چند سال باشد. بنابراین اگر می‌خواهید هرچه سریع تر از شر لکه‌های تیره روی پوست خود در خانه خلاص شوید، به دنبال محصولاتی باشید که حاوی مواد فعال زیر هستند تا در اسرع وقت لکه‌های تیره را محو کنند.

  • اسید کوجیک
  • رتینوئیدها
  • لایه بردارهای شیمیایی
  • ویتامین سی
  • آزلائیک اسید

این محصولات دستورالعمل نحوه استفاده از آن‌ها را روی برچسب دارند. با این حال، بهتر است قبل از امتحان با یک متخصص پوست صحبت کنید، زیرا برخی از آن‌ها خطراتی دارند.

در بخش‌های بعدی به برخی از مزایا و معایب این محصولات با جزئیات بیشتری اشاره می‌شود.

1. اسید گلیکولیک

اسکراب صورت خود را کنار بگذارید. اسکراب‌ها معمولاً برای پوست‌هایی که مستعد ایجاد لکه‌های تیره و پرپیگمانتاسیون هستند بسیار تهاجمی اند. به جای آن یک لایه بردار برای خود تهیه کنید. یکی از لایه‌بردارهای شیمیایی برای لکه‌های تیره توصیه می‌شود، اسید گلیکولیک است که یک آلفا هیدروکسی اسید (AHA) است که به حل شدن و ریختن «چسب» بین سلول‌های مرده و تغییر رنگ پوست کمک می‌کند و پوستی شفاف‌تر، روشن‌تر برای شما به ارمغان می‌آورد.

کرم‌های حاوی AHA با رتبه برتر

2. اسید سالیسیلیک

نوع دیگری از لایه بردارهای شیمیایی بتا هیدروکسی اسید (BHA) نام دارند که ممکن است آن را به نام اسید سالیسیلیک بشناسید. به عنوان یک قاعده کلی، لکه‌های تیره ناشی از آکنه از استفاده از لایه بردارهای شیمیایی حاوی اسید سالیسیلیک سود می‌برند، زیرا نه تنها به قرمزی و سوزش کمک می‌کند، بلکه به پاکسازی چربی اضافی از منافذ شما نیز کمک می‌کند.

اسید سالیسیلیک اصولاً یک درمان است و نه تنها به آرامی لایه برداری می‌کند، بلکه به تشکیل سلول‌های جدید پوست برای کمک بیشتر به لکه‌های تیره کمک می‌کند.

برای استفاده راحت می‌توانید از پد پاکسازی کننده پوست لافارر حاوی BHA استفاده کنید.

3. گلوکونولاکتون

اسید گلیکولیک و سالیسیلیک ممکن است برای افرادی که پوست حساسی دارند، لایه بردار بسیار قوی باشند. گلوکونولاکتون نوعی پلی هیدروکسی اسید (PHA) است که لایه برداری سطحی پوست را بدون ایجاد قرمزی یا سوزش ایجاد می‌کند. همچنین برای افرادی که از رتینوئید استفاده می‌کنند و می‌خواهند در شب‌هایی که از سرم یا کرم رتینول خود استفاده نمی‌کنند، لایه‌برداری ملایم انجام دهند، عالی است.

4. رتینول

رتینوئیدها مشتقات ویتامین A هستند. آن‌ها گردش سلول‌های جدید پوست را افزایش می‌دهند، که می‌تواند به مرور زمان لکه‌های تیره را محو کند. رتینول به دلیل تحریک پوست بدنام است. شما باید هرگونه تحریک در ناحیه را به حداقل برسانید زیرا التهاب می‌تواند به سلول‌های رنگدانه آسیب برساند و باعث نشت رنگدانه بیشتری از آن‌ها شود. اساساً، سرعت زیاد و استفاده بیش از حد در ابتدا فقط می‌تواند لکه‌های تیره را بدتر کند.

در عوض، سعی کنید رتینول خود را یک شب در هفته به مدت یک هفته و سپس دو شب در هفته برای دو هفته استفاده کنید. اگر پوست شما با پوسته پوسته شدن و سوزش پاسخ نمی دهد، آن را تا سه شب در هفته به مدت سه هفته و در نهایت یک شب در میان ضربه بزنید.

محصولات حاوی رتینوئید برای استفاده در دوران بارداری مناسب نیستند، زیرا ویتامین A گاهی اوقات می‌تواند باعث ناهنجاری هنگام تولد شود. رتینوئیدها همچنین حساسیت پوست به اشعه ماوراء بنفش را افزایش می‌دهند، بنابراین استفاده از SPF ایمن بر روی صورت هر روز هنگام استفاده از رتینوئیدها مهم است.

5. نیاسینامید

این یکی از محبوب ترین مواد در دنیای مراقبت از پوست است، و خوشبختانه برای درمان لکه‌های تیره جای جوش نیز عالی است. از آن به تنهایی یا در ترکیب با سایر روشن کننده‌های پوست استفاده کنید تا‌ هایپرپیگمانتاسیون موجود را محو کنید و به رنگ پوست خود ظاهری یکنواخت و درخشان ببخشید. نیاسینامید همچنین ضد التهاب است، بنابراین برای افرادی که پوست حساس و مستعد قرمزی دارند، گزینه‌ای عالی است. آن را در یک سرم امتحان کنید، مانند یکی از این چهار گزینه با رتبه برتر در زیر.

6. کرم هیدروکورتیزون

جوش‌های خود را با کرم هیدروکورتیزون یک درصد درمان کنید. این یک ضد التهاب است، بنابراین قرمزی، تورم و التهاب را تسکین می‌دهد و برخلاف درمان‌های سنتی آکنه، پوست شما را خشک یا تحریک نمی کند (که می‌تواند منجر به ایجاد لک‌های تیره بیشتر شود).

7. هیدروکینون

هیدروکینون که به عنوان پادشاه لکه‌های تیره یاد می‌کنن، یک ماده سفید کننده قوی برای روشن کردن‌ هایپرپیگمانتاسیون است و می‌تواند به ویژه برای ملاسما مفید باشد. اما هیدروکینون همچنین می‌تواند باعث تحریک پوست شود، به خصوص زمانی که افراد از غلظت‌های بالاتری از آن استفاده می‌کنند. همچنین ممکن است پوست اطراف لکه‌های تیره را روشن کند اگر فردی آن را با دقت اعمال نکند.

8. ویتامین سی

اگر از سرم ویتامین سی در روتین خود استفاده نمی کنید، به این واقعیت توجه کنید که این آنتی اکسیدان به محافظت از پوست شما در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد ناشی از اشعه ماوراء بنفش و آلودگی کمک می‌کند و تولید کلاژن را تحریک می‌کند. ویتامین سی همچنین از تولید رنگدانه جدید و تیره شدن رنگدانه‌های موجود نیز جلوگیری می‌کند.  آن را در یک سرم امتحان کنید، مانند یکی از این چهار گزینه با رتبه برتر در زیر.

9. ترانگزامیک اسید

موثرترین ماده در بهبود ظاهر لکه‌های تیره ترانکسامیک اسید است که به روشن شدن پوست و مهار تولید اضافی ملانین کمک می‌کند. ممکن است به اندازه برخی از درمان‌های دیگر در این لیست شناخته شده نباشد، اما معمولاً برای مبارزه با لک‌های تیره پوستی و ملاسما با آن‌ها همراه می‌شود.

10. اسید کوجیک

آنتی اکسیدان دیگری که باید به دنبال آن باشید اسید کوجیک است که برای روشن کردن پوست به دلیل توانایی آن در مهار تولید رنگدانه اضافی مورد علاقه متخصصان پوست است. اسید کوجیک همچنین می‌تواند پوست‌های حساس را تحریک کند، بنابراین ممکن است برای همه مناسب نباشد.

یکی از بهترین کرم از بین بردن لکه‌های قهوه‌ای جای جوش، کرم روشن کننده اسيد كوژيک آردن است که می‌توانید آن را از سانیمو خریداری کنید.

بهترین درمان‌های کلینیکی برای از بین بردن لکه‌ های قهوه ای جای جوش

بهترین درمان‌های کلینیکی برای از بین بردن لکه‌های قهوه‌ای جای جوش

روتین‌های مراقبت از پوست در خانه زمان می‌برد تا لکه‌های تیره به وضوح محو شوند (مانند حداقل سه تا شش ماه). اگر می‌خواهید لکه‌های تیره‌تان به سرعت از بین برود می‌توانید برای موارد زیر به متخصص پوست مراجعه کنید:

  • لایه برداری شیمیایی
  • لیزرها
  • میکرونیدلینگ
  • میکرودرم ابریژن

تنها یک درمان برای از بین بردن لک‌های تیره و قهوه‌ای جای جوش کافی نیست. احتمالاً به یک سری درمان با فاصله دو تا چهار هفته (بسته به روشی که انجام داده اید) نیاز خواهید داشت. متخصص پوست شما می‌تواند تعیین کند که کدام یک از این درمان‌ها برای شما مؤثرتر هستند.

لایه برداری شیمیایی

لایه برداری شیمیایی صورت می‌تواند با موفقیت انواع لک‌های قهوه‌ای جای جوش را درمان کند. متخصص پوست شما را ارزیابی می‌کند و سپس ترکیبی از اسیدها و روشن کننده‌های پوست را روی پوست شما قرار می‌دهد تا لایه‌های بالایی پوست را لایه برداری کند و در مورد لایه برداری‌های قوی تر، رنگدانه‌های نامنظم را در لایه‌های عمیق تر مورد هدف قرار دهد.

میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن یک روش لایه‌برداری سطح بعدی است که هدف آن از بین بردن عیوب و ایجاد پوستی صاف و یکنواخت است. اغلب برای هدف قرار دادن لکه‌های تیره، از جمله لکه‌های ناشی از آکنه استفاده می‌شود. این درمان کم خطر و کم تهاجمی در نظر گرفته می‌شود.

لیزر درمانی

لایه برداری پوست با لیزر از انواع مختلفی از لیزرها برای حذف پوست مرده از بدن شما استفاده می‌کند و در عین حال سلول‌های جدید را برای رشد در لایه‌های عمیق تر پوست تشویق می‌کند. لیزر می‌تواند راهی برای شکستن بافت اسکار و اصلاح لکه‌های تیره ناشی از آکنه باشد.

درمان میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ با داروهای موضعی خاص، به عنوان گزینه دیگری برای درمان لکه‌های تیره پیشنهاد می‌شود. این درمان شامل سوراخ‌های کوچک با سوزن‌ها برای تشویق پاسخ بدن به ترمیم زخم و تحریک تولید کلاژن و الاستین است که اگر به درستی و ایمن انجام شود می‌تواند واقعاً مؤثر باشد.

افرادی که مستعد ابتلا به لکه‌های قهوه‌ای جای جوش یا اسکار هستند یا در 6 ماه گذشته از ایزوترتینوئین استفاده کرده‌اند، ممکن است قادر به انجام میکرودرم ابریژن، لایه‌برداری شیمیایی یا لیزر درمانی نباشند.

درمان خانگی لکه های قهوه ای جای جوش

درمان خانگی لکه‌های قهوه‌ای جای جوش

بسیاری از محصولات و منابع آنلاین ادعا می‌کنند که درمان‌های خانگی مختلف می‌توانند‌ هایپرپیگمانتاسیون را محو کنند. چند نمونه از این موارد عبارتند از:

  • ژل آلوئه ورا
  • بتاکاروتن
  • چای سبز
  • ریشه شیرین بیان
  • عصاره انار
  • شیر سویا
  • روغن درخت چای
  • زردچوبه
  • آب لیمو

با این حال، شواهد محدودی وجود دارد یا هیچ مدرکی برای پشتیبان بیشتر این ادعاها وجود ندارد. برخی از درمان‌های خانگی برای لکه‌های تیره می‌توانند بی ضرر باشند، اما برخی دیگر ممکن است باعث آسیب به پوست شوند.

به عنوان مثال، آب لیمو بسیار اسیدی است و برای استفاده رقیق نشده بسیار خشن است. به همین ترتیب، افراد نباید از روغن‌های ضروری رقیق نشده روی پوست استفاده کنند.

از بین بردن لکه های قهوه ای جای جوش

جلوگیری از لکه‌های قهوه‌ای صورت

برای جلوگیری از لکه‌های قهوه ای صورت، رعایت چند نکته می‌تواند به آماده سازی پوست شما برای هر درمانی که انتخاب می‌کنید کمک کند.

1. آکنه خود را کنترل کنید.

قبل از درمان، آکنه شما باید تحت کنترل باشد. در غیر این صورت، هر جوش جدید می‌تواند یک نقطه تیره دیگر ایجاد کند، و شما هرگز از پوستی شفاف نخواهید داشت. محصولات ضد جوش برای درمان آکنه خفیف موثر هستند.

2. از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

هر روز از ضد آفتاب و کلاه آفتابی استفاده کنید. نور خورشید ممکن است تغییر رنگ‌ها را تیره کند و بهبود آن‌ها را کندتر محو کند. بعلاوه، بسیاری از درمان‌های لکه‌های قهوه ای جای جوش و بسیاری از درمان‌های آکنه می‌توانند پوست شما را نسبت به خورشید حساس تر کنند. اگر نگران این هستید که کرم ضد آفتاب می‌تواند جوش‌های شما را بدتر کند، نگران نباشید. محصولات زیادی با عنوان ضد آفتاب برای پوست‌های مستعد جوش وجود دارد.

3. بر پوست خود نظارت کنید.

پوست خود را از نظر تحریک کنترل کنید. اگرچه درمان‌ها به پاکسازی پوست شما کمک می‌کنند، درمان‌های آکنه و لکه‌های قهوه ای جای جوش نیز پتانسیل تحریک را دارند. متأسفانه، پوست تحریک شده می‌تواند منجر به لکه‌های تیره تر و ناهمواری پوست شود.

برای هر رنگ پوست کدام درمان بهتر عمل می‌کند؟

رنگ پوست می‌تواند در شدت و طول درمان لک‌های قهوه‌ای جای جوش نقش داشته باشد. افراد با رنگ پوست روشن، متوسط و تیره می‌توانند از برخی از درمان‌های مشابه استفاده کنند، اما افرادی که پوست تیره تر دارند به زمان بیشتری برای درمان نیاز دارند.

پوست روشن به اکثر روش‌های درمان لک‌های تیره به خوبی پاسخ می‌دهد.

اگر به راحتی برنزه می‌شوید یا پوست تیره‌تری دارید، موارد زیر ممکن است ممنوع باشد:

  • لیزرهای پرتو بالا
  • درمان با‌ای پی ال

رنگ پوست متوسط ممکن است گزینه‌های زیر را مفید بداند:

  • لایه برداری شیمیایی
  • میکرودرم ابریژن

پوست تیره تر ممکن است از موارد زیر سود ببرد:

  • اسید گلیکولیک
  • اسید کوجیک
  • کرم‌های روشن کننده OTC
  • میکرودرم ابریژن
  • لایه بردارهای شیمیایی با قدرت کمتر
  • درمان‌های لیزری

اما فقط زمانی که با شدت‌های پایین‌تر در تعداد جلسات بیشتری استفاده می‌شوند.

درمان‌های موضعی معمولاً برای ایجاد نتایج قابل مشاهده بیشتر طول می‌کشد. صبر برای هر گزینه درمانی کلیدی است.

بهترین کرم از بین بردن لکه‌های قهوه‌ای جای جوش

لکه‌های تیره روی صورت می‌توانند ناشی از هیپرپیگمانتاسیون باشند، زمانی که پوست ملانین بیش از حد تولید می‌کند. کرم‌های مختلف پزشکی و زیبایی می‌تواند به حذف یا کاهش لک‌های قهوه‌ای جای جوش کمک کند.

کرم ضد لک پیگماسل لایسل

کرم ضد لک پیگماسل لایسل (PIH) دارای فرمولاسیون تخصصی و حرفه‌ای است که پوست را روشن‌تر کرده و علائم لک مانند لکه‌های قهوه‌ای جای جوش، ملاسما و غیر همسانی رنگ پوست را کاهش داده و حتی لک‌های به وجود آمده در اثر افزایش سن را نیز برطرف می‌کند.

کرم ضد لک بدون بازگشت پیگماسل لایسل​

ویژگی ها

کرم روشن کننده اسید کوژیک آردن

کرم روشن کننده حاوی اسید کوجیک آردن بر پایه کمپلکس روشن کننده و ضد لک موثر با کنترل عملکرد آنزیم تیروزیناز از انتقال ملانوزوم‌های حاوی ملانین (رنگدانه‌های پوستی) به سلول‌های کراتینوسیت اپیدرم (لایه بیرونی پوست) ممانعت به عمل آورده و بدین ترتیب از ایجاد لک‌های پوستی مخصوصاً لکه‌های قهوه‌ای جای جوش جلوگیری می‌نمایند.

کرم روشن کننده اسید کوژیک آردن

ویژگی ها

کرم روشن کننده اسمارت حاوی ویتامین C لایسل

کرم ویتامین سی اسمارت لایسل فرمولاسیون سوئیس حاوی ۲۰ درصد ویتامین C به فرم لیپوزومال پایدار است. این فرم ویتامین سبب می‌شود تا نفوذ بهتر و موثرتری به لایه‌های زیرین پوست داشته باشد و به یکی از بهترین‌کرم از بین بردن لکه‌های قهوه‌ای جای جوش تبدیل شده است.

کرم روشن کننده اسمارت حاوی ویتامین C لایسل

ویژگی ها

کرم لایه بردار 10% AHA درماتیپیک

کرم های حاوی AHA درماتیپیک از دیگر کرم از بین بردن لکه‌های قهوه‌ای جای جوش است که با لایه برداری، افزایش سنتز کلاژن و الاستین و رطوبت رسانی عمقی باعث جوانی، شفافیت پوست و رفع لک‌های تیره پوس می‌شود. وجود ترکیبات ضدالتهاب، التیام بخش و آنتی اکسیدان، اثر بخشی این محصولات را بیشتر می‌نماید و حساسیت را به حداقل می‌رساند. این محصول حاوی گلیکولیک اسید و اسید لاکتیک از محبوب ترین آلفا هیدروکسی اسیدها می‌باشد.

کرم لایه بردار 10% AHA درماتیپیک

ویژگی ها

کرم روشن کننده ویتامین سی سینره

این کرم با استفاده از فرم های پایدار و محلول در چربی ویتامین سی موجب نفوذ این ویتامین به لایه‌های زیرین پوست و فعال شدن تدریجی آن می‌شود. ویتامین C دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است و با مهار آنزیم تیروزیناز از تولید ملانین در پوست جلوگیری می‌کند. کرم ویتامین C سینره، ساخت کلاژن را افزایش داده و به از بین بردن لکه‌های قهوه‌ای جای جوش کمک می‌کند.

کرم روشن کننده ویتامین سی سینره حجم 40 میل

ویژگی ها

سوالات متداول

لکه‌های تیره ممکن است پس از رفع جوش روی پوست ظاهر شوند. زیرا پوست ملانین اضافی تولید می‌کند. ملانین ماده‌ای است که به پوست رنگ می‌دهد. تولید بیش از حد ملانین در یک نقطه می‌تواند باعث ایجاد لکه‌های قهوه‌ای مایل به زرد، قهوه‌ای یا قهوه‌ای تیره شود.

کرم رتینول: این می‌تواند منافذ را باز کند و لکه‌های تیره را محو کند. رتینوئید دیگری که ممکن است مفید باشد ژل آداپالن 0.1٪ است.

هیدروکینون 2 درصد، آزلائیک اسید، اسید گلیکولیک، اسید کوجیک، رتینوئیدها مانند رتینول، ترتینوئین، ژل آداپالن یا تازاروتن و ویتامین سی.

مرتبط پست ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته ها