تا 70% تخفیف ویژه یلدا در فروشگاه سانیمو

قویترین کرم ترک پا

پاهای خود را به عنوان پایه فیزیکی خود در نظر بگیرید. آن‌ها هستند که شما را سرپا نگه می‌دارند. بنابراین اگر شما هم مثل اکثر مردم هستید و فکر نمی‌کنید پاهایتان به مراقبت مداوم نیاز دارند، دوباره فکر کنید. ترک پا یکی از شایع ترین مشکلات پا است که در صورت عدم توجه کافی ممکن است ایجاد شود. اما ناامید نشوید، پوست نرم پای کودک فقط یک مقاله با شما فاصله دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی از بین بردن ترک پا و قویترین کرم ترک پا، ادامه مطلب را بخوانید.

در این نوشته شما می خوانید

علائم ترک کف پا

ترک پاشنه پا چیست؟

پاشنه‌های ترک خورده ممکن است ناخوشایند باشند، اما معمولاً مشکلات جدی ایجاد نمی‌کنند. گاهی اوقات، پاشنه پاهای شدید ترک خورده ممکن است عفونی شده و منجر به عفونت پوستی به نام سلولیت شود. شقاق پاشنه یا ترک پاشنه پا زمانی اتفاق می‌افتد که پوست قسمت پایین پاشنه شما سفت و خشک شود. مهم نیست که علت ترک پاشنه پا چیست، اقداماتی وجود دارد که می‌توانید برای درمان ترک پا انجام دهید. همچنین راه‌هایی برای جلوگیری از ترک خوردن پاشنه‌های پا در وهله اول وجود دارد.

دلیل ترک پاشنه پا چیست؟

دلیل ترک پاشنه پا چیست؟

مراحل مختلفی برای ایجاد ترک پاشنه پا وجود دارد. اولین علامت، ایجاد پوست خشک و سخت در اطراف پاشنه پا است که به آن پینه می‌گویند. همانطور که راه می‌روید و فشار بیشتری به ناحیه پاشنه پا وارد می‌کنید، پدهای چربی زیر پاشنه شما منبسط می‌شود و باعث می‌شود که این پینه‌ها شروع به ایجاد ترک‌های کوچک کنند. در حالی که هر کسی ممکن است دچار ترک پاشنه پا شود، برخی موارد احتمال آن را بیشتر می‌کند، از جمله:

  • پوشیدن کفش‌های پاشنه باز مانند صندل
  • گرفتن حمام یا دوش آب گرم
  • استفاده از صابون‌های خشن
  • داشتن پوست سرد و خشک
  • هوای خشک و سرد
  • ایستادن برای مدت طولانی
  • راه رفتن با پای برهنه، زیرا هیچ حمایتی برای پاهای شما ایجاد نمی‌کند.
  • چاقی

برخی از شرایط پزشکی می‌تواند منجر به ترک پاشنه پا نیز شود. این شامل:

  • کم کاری تیروئید، که در آن تیروئید شما به اندازه کافی برخی از هورمون‌ها را تولید نمی‌کند.
  • درماتوز کف پا نوجوانان، یک بیماری پوستی در کودکان خردسال
  • سندرم شوگرن، یک بیماری مزمن که بدن شما را از ایجاد رطوبت کافی باز می‌دارد.
  • عفونت قارچی در پای ورزشکاران
  • خار پاشنه، برآمدگی استخوان در پایین پاشنه شما

با گذشت زمان، ترک‌ها عمیق تر می‌شوند و ممکن است شروع به خونریزی کنند. در موارد شدید، ترک‌ها می‌توانند منجر به عفونت شوند و اگر دیابتی هستید، ترک پاشنه پا می‌تواند منجر به زخم پای دیابتی شود.

علائم ترک کف پا

علاوه بر ظاهر فیزیکی پوست خشک و ترک خورده در پاشنه پا، ممکن است علائم زیر را نیز تجربه کنید:

  • درد و ناراحتی، به خصوص در حالت ایستاده
  • خارش در ناحیه کف پا
  • خونریزی از ترک‌ها
  • پوسته پوسته شدن
  • در صورت وجود عفونت، گرما، قرمزی و تورم نیز ممکن است وجود داشته باشد.
از بین بردن ترک پا

بهترین راه برای از بین بردن ترک پا در خانه چیست؟

پاشنه‌های ترک خورده که به نام شقاق نیز شناخته می‌شوند، می‌توانند آزاردهنده باشند، اما در صورت عدم درمان، گاهی اوقات می‌توانند منجر به مشکلات جدی تری شوند. با کمی توجه بیشتر به پاهای خود، با مرطوب کردن آن‌ها حداقل دو بار در روز، به درمان ترک پا کمک کنید.

به دنبال مرطوب کننده‌های غلیظ باشید. برخی از مرطوب کننده‌ها حاوی مواد نرم کننده پوست مانند اوره، اسید سالیسیلیک یا آلفا هیدروکسی اسید هستند که می‌توانند به از بین بردن پوست مرده کمک کند. البته ممکن است باعث سوزش خفیف شوند. با استفاده از این مراحل می‌توانید ترک‌های پاشنه پا را ترمیم کنید:

  1. پاهای خود را به مدت 20 دقیقه در آب صابون استراحت دهید.
  2. برای از بین بردن پوست ضخیم و سفت پاشنه پا، به آرامی با یک سنگ لوفا یا سنگ پا ماساژ دهید.
  3. پاهای خود را کاملا خشک کنید.
  4. یک مرطوب کننده سنگین مانند وازلین را روی پاهای خشک خود بمالید.
  5. یک جفت جوراب ضخیم بپوشید تا مرطوب کننده در جای خود بماند. ‌

به دنبال کرم ترک پایی باشید که حاوی موارد زیر باشد:

همه این مواد به نرم شدن پوست کمک می‌کنند و در عین حال پوست مرده را از بین می‌برند. توجه داشته باشید که این مواد ممکن است باعث سوزش خفیفی شوند.

پاشنه‌های خشک و ترک خورده را نادیده نگیرید، زیرا با گذشت زمان ممکن است شقاق عمیق تری ایجاد کنید که خطر عفونت را افزایش می‌دهد. اگر اقدامات خود مراقبتی کمکی نکرد، با پزشک خود در مورد سایر گزینه‌های درمانی صحبت کنید.

بهترین راه برای از بین بردن ترک پا در خانه چیست؟

چگونه از ترک پاشنه پا جلوگیری کنیم؟

1. روزانه پاهای خود را چک کنید. این امر به ویژه در صورت ابتلا به دیابت مهم است. چک کردن پاهایتان هر روز به شما کمک می‌کند تا مشکلات را قبل از جدی شدن پیدا کنید. به دنبال تورم یا ترک‌های سطحی باشید.

2. هر روز پاهای خود را بشویید. برای شستن پاها از آب گرم استفاده کنید. آن‌ها را به خوبی خشک کنید، مطمئن شوید که بین انگشتان پا کاملا خشک شده است، زیرا پوست در آنجا خیس می‌ماند. سپس نشاسته ذرت یا پودر تالک را بین انگشتان پا بمالید. این کار پوست را خشک نگه می‌دارد و به جلوگیری از عفونت کمک می‌کند.

3. ناخن‌های پای خود را کوتاه کنید. اگر ناخن‌های پای شما نیاز به کوتاه شدن دارد، آن‌ها را در راستای یک خط مستقیم کوتاه کنید. سپس آن‌ها را به آرامی سوهان بکشید.

4. کفش‌هایی بپوشید که مناسب پاهای شما باشد و از آن حمایت کند. در پایان روز کفش بخرید، زیرا پاها با گذشت روز متورم می‌شوند.

5. از پاهای خود در برابر دمای شدید محافظت کنید. حتما در ساحل و روی سنگفرش‌های داغ کفش بپوشید. از کرم ضد آفتاب برای محافظت از نواحی در معرض پاهای خود استفاده کنید. اگر شب‌ها پاهایتان سرد می‌شود، در رختخواب جوراب بپوشید. در زمستان، چکمه‌های ضد آب آستردار بپوشید تا پاهای خود را گرم و خشک نگه دارید.

قویترین کرم ترک پا

قویترین کرم ترک پا

در زیر، ما به معرفی قویترین کرم ترک پا و محصولات مرطوب کننده و لایه بردار توصیه شده توسط متخصصین پوست را برای کمک به درمان پاشنه‌های خشک و از بین بردن ترک پا می‌پردازیم.

کرم ترک پا دافی حجم 343 میل

کرم ترک پا دافی یکی از قویترین کرم ترک پا موجود در بازار است که به حفظ رطوبت و برطرف کردن خشکی کف پا و نواحی دیگر مثل زانو، دست و آرنج کمک می‌کند. این محصول التیام دهنده بوده و با حذف لایه‌های مرده، پوست را برای تغذیه‌کنندگی بهتر آماده می‌کند.

کرم ترک پا دافی حاوی شی باتر، موم عسل، آلانتویین بوده که دارای خواص ضد حساسیت و اگزما است و التهابات پوست و کف پا را کاهش می دهد، از خشکی و ترک پا جلوگیری کرده و باعث پاکسازی و آبرسانی عمیق، حفظ رطوبت و شادابی، نرمی و لطافت پوست پا و از بین بردن ترک پا میشود.

قویترین کرم ترک پا دافی

ویژگی ها

کرم ضد ترک پا کامان حجم ۳۰۰ میل

یکی دیگر از قویترین کرم ترک پا ایرانی، کرم ضد ترک پا کامان است. این کرم ترمیم کننده، مرطوب کننده و ضد ترک پا کامان با فرمولاسیون ویژه با بهترین مواد مغذی مناسب برای پوست‌های ضخیم، بسیار خشک و آسیب دیده از جمله کف پا، زانوها و پوست خشک دست و پاها و … می‌باشد. نتایج اثر بخش کرم پای کامان، تنها پس از ۴ روز استفاده مداوم قابل مشاهده است و ظاهر نواحی زبر و ترک خورده پا بعد از استفاده از این کرم متحول می‌شود و از بین بردن ترک پا کمک زیادی می‌کند.

قویترین کرم ترک پا کامان

ویژگی ها

کرم مراقبت پا میوه ای دیپ سنس

کرم مراقبت پا میوه‌ای دیپ سنس با دارا بودن اوره و موم زنبور عسل موجب رطوبت رسانی و حفظ رطوبت پوست کف پا شده و در افزایش نرمی، رفع خشکی و از بین بردن ترک پا نقش بسزایی دارد. این محصول حاوی اسید لاکتیک بوده که در لایه‌برداری و پاکسازی پوست کف پا و از بین بردن سلول‌های مرده و پینه بسته آن بسیار موثر عمل می‌کند.

قویترین کرم ترک پا دیپ سنس

ویژگی ها

ژل لایه بردار ضد ترک پا لافارر مدل PEDI

ژل لایه بردار ضد ترک پا پدی لافارر نه تنها به از بین بردن ترک پا کمک می‌کند بلکه به رفع زبری آرنج و زانو نیز کمک می‌کند. ژل لایه بردار ضد ترک پا لافارر در حقیقت یک لایه‌بردار است که به واسطه داشتن اوره 10-15% سلول‌های مرده و آسیب‌دیده را از میان برده و در روشن کردن پوست تیره موثر است. روغن زیتون، عصاره آرنیکا، عصاره آلوئه ورا و اوره از مواد تشکیل دهنده این محصول هستند.

قویترین کرم ترک پا لافارر

ویژگی ها

کرم ترک پا نئودرم

یکی از قویترین کرم ترک پا محبوب بازار ایران، کرم ترک پا نئودرم است. این کرم برای از بین بردن ترک پا پیشنهاد متخصصان پوست است. برای نرم شدن و آبرسانی به پوست در ترکیبات این کرم عصاره‌های حنا و نعناع استفاده شده است که تاثیری فوق ‌العاده در حفظ رطوبت و لطافت پوست دارد.

همچنین دارای موم عسل، شی باتر، گلیسرین و اسید سالیسیلات است که به ترمیم و تغذیه‌ی پوست کمک می‌کند. کرم ترک پا نئودرم پوست نواحی خشک مانند پاشنه و کف پا را بازسازی کرده و اثر خوبی در نرمی و صاف شدن پوست دارد. همچنین بسیار مناسب جهت برطرف کردن خشکی نواحی مانند زانو، آرنج و قوزک پا که در معرض سایش‌ اند، است.

کرم ترک پا نئودرم

ویژگی ها

لوسیون بدن اوره ۱۰ درصد و اوسرین هیدرالاین آردن بیوتی

لوسیون مرطوب کننده حاوی ۱۰% اوره آردن حاوی کمپلکس فاکتورهای طبیعی (NMF) شامل سرامید، فسفولیپید، اسید هیالورونیک، لاکتات سیدم و اسکالن همرا با گلیسین سویا و روغن آووکادو، ویتامین E و D پانتنول برای کاهش ضایعات ناشی از خشکی در نقاطی مانند آرنج، زانو و به ویژه کف پا است.

برای مصرف کرم را روی بخشی از بدن که دچار خشکی است قرار دهید و ماساژ دهید تا به خوبی جذب شود. این کار را می‌توانید با توجه به شدت خشکی پوست چندین مرتبه در روز تکرار کنید.

قویترین کرم ترک پا آردن

ویژگی ها

کرم وازلین کامان حجم 300 میل

وازلین کامان ساخته شده از بهترین و با کیفیت ترین مواد تشکیل دهنده همراه با بیشترین درصد خلوص، وازلینی سبک و بسیار با کیفیت قابل استفاده برای همه قسمت‌های بدن مخصوصا از بین بردن ترک پا می‌باشد. همچنین در برطرف کردن ترک‌های لب که در اثر خشکی به وجود آمده، تاثیر مثبت دارد. این محصول تاثیر فوق العاده ای در درمان اگزما و درماتیت دارد. ساختار این محصول به گونه ای است که حتی برای پوست‌های حساس نیز مناسب است.

وازلین کامان

ویژگی ها

کرم وازلین دافی حجم ۳۴۳ میل

کرم وازلین دافی حاوی ترکیبات مفید مانند روغن آرگان، کره کاکائو و ویتامین E بوده و با فرمولاسیون ویژه بافتی بسیار سبک با قابلیت جذب سریع دارد. این محصول، به حفظ لطافت پوست، ترمیم آسیب‌دیدگی، زخم و خراشیدگی پوستی کمک کرده و به همین دلیل برای افراد مستعد زخم بستر و فاقد زخم باز، مناسب است.

وازلین دافی

ویژگی ها

بهترین درمان ترک پا

به گفته متخصصان، کلید درمان شقاق و از بین بردن ترک پا، لایه برداری، مرطوب کردن و اجتناب از دوش گرفتن طولانی و گرم و عطرهای تند است. در زیر، راهنمای کلیدی آن‌ها را در مورد مواردی که هنگام خرید درمان‌های موضعی باید در نظر گرفت، بیان کردیم.

به گفته متخصصان پوست، به دنبال مواد مرطوب‌کننده از جمله وازلین، گلیسیرین، سرامیدها، اسید هیالورونیک و بلغور جو دو سر کلوئیدی باشید که می‌توانند به بازگرداندن سد پوست شما کمک کنند و رطوبت را حفظ کنند.

به لایه بردارهایی که به از بین بردن پوست خشک اضافی مانند لاکتات آمونیوم، اسید سالیسیلیک و اوره کمک می‌کنند توجه کنید.

از عطرها یا صابون‌های تند که می‌توانند مانع رطوبت طبیعی پوست شما را بشکنند، خودداری کنید. در عوض، از صابون‌ها و شوینده‌های بدون عطر و مرطوب کننده استفاده کنید.

درمان ترک پا

اگر پاشنه‌های ترک خورده را نادیده بگیرم چه اتفاقی می‌افتد؟

  • درد و ناراحتی طولانی مدت، که منجر به درمان‌های منظم تر دبریدمان می‌شود.
  • ترک‌ها می‌توانند عمیق تر شوند و منجر به درد و خونریزی شوند.
  • شما ممکن است دچار عفونت شوید زیرا ترک‌های عمیق به یک زخم باز تبدیل شده اند.
  • اگر دیابتی هستید، ترک‌های عمیق می‌توانند منجر به زخم پای دیابتی شوند.

قیمت و خرید بهترین کرم ترک پا

خرید کرم ترک پا
خرید انواع محصولات مراقبت پا

سوالات متداول

مومیایی کردن پاشنه پا یا مرطوب کننده‌های غلیظ حاوی اوره (15%)، زیرا این یک ماده فعال است که معمولاً برای درمان پوست خشک و پاشنه‌های ترک خورده استفاده می‌شود.

اگر فقط مرطوب کردن روزانه پاها باعث رفع ترک پاشنه پا نمی‌شود، متخصص پا می‌تواند با برداشتن پوست سخت و ضخیم از طریق دبریدمان ناحیه کمک کند. سپس آن‌ها قادر خواهند بود مشکل را ارزیابی کنند و یک برنامه درمانی شخصی برای رفع آن ارائه دهند، در حالی که اقدامات پیشگیرانه‌ای را نیز توصیه می‌کنند که به کاهش احتمال عود شما کمک می‌کند.

نکته اصلی ترک پاشنه پا یک بیماری شایع است که معمولاً جای نگرانی نیست. کمبود ویتامین C، ویتامین B-3 و ویتامین E ممکن است باعث خشکی و ترک پاشنه پا شود.

ژله وازلین یک سد مهر و موم ایجاد می‌کند که رطوبت را برای کمک به آبرسانی مجدد پوست خشک ایجاد می‌کند. همچنین به محافظت از پاشنه پا در برابر خشکی بیشتر و ترک خوردن کمک می‌کند. وازلین را قبل از خواب امتحان کنید تا رطوبت را دوباره تامین کنید و از روند بازسازی طبیعی پوست در هنگام خواب حمایت و محافظت کنید.

خشکی پوست شایع ترین علت ترک پوست است. در پوست‌های صاف و هیدراته، روغن‌های طبیعی با حفظ رطوبت از خشک شدن پوست جلوگیری می‌کنند. اما اگر پوست شما چربی کافی نداشته باشد، رطوبت خود را از دست می‌دهد. این باعث خشکی و چروک شدن پوست شما می‌شود که می‌تواند منجر به ترک خوردن شود.

از یک کرم ترک پا قوی یا وازلین استفاده کنید. سپس یک جفت جوراب ضخیم بپوشید تا مرطوب کننده در جای خود بماند. پاشنه‌های خشک و ترک خورده را نادیده نگیرید، زیرا با گذشت زمان ممکن است شقاق عمیق تری ایجاد کنید که خطر عفونت را افزایش می‌دهد.

مرتبط پست ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته ها