تا 70% تخفیف ویژه یلدا در فروشگاه سانیمو

کرم ضد تعریق برای بوی زیر بغل

بوی بدن می‌تواند روز شما را خراب کند. هنگامی که احساس می‌کنید قسمت خاصی از بدن شما بوی خوبی نمی‌دهد، می‌تواند اعتماد به نفس شما را پایین بیاورد و در تمام روز احساس بدی داشته باشید. هنگامی که ماه‌های گرمتر فرا می‌رسد، بوی بد بدن طبیعی است. با تعریق مداوم، همه ما در طول روز بوی بدی می‌دهیم. با این حال، راه‌هایی برای جلوگیری از آن وجود دارد تا در مکان‌های عمومی ناراحت نشوید. در ادامه چند مورد از کرم برای بوی زیر بغل را به شما معرفی خواهیم کرد.

وقت کافی برای خواندن این مطلب ندارید؟ می‌توانید به پادکست صوتی این مقاله گوش کنید.

0:00 / 0:00
آشنایی و معرفی کرم‌های ضد تعریق

در این نوشته شما می خوانید

کرم برای بوی زیر بغل

کرم ضد تعریق چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست، کرم ضد تعریق یک دئودورانت بر پایه کرم نرم است که در یک تیوپ یا ظرف کوچک عرضه می‌شود و مانند دئودورانت عمل می‌کند. در فرمولاسیون کرم ضد تعریق آلومینیوم کلراید وجود دارد مسئولیت کاهش میزان فعالیت غدد تعریق را بر عهده خواهد داشت. در واقع کرم ضد تعریق‌ با مسدود کردن حفره‌ها در لایه بیرونی پوست، سبب کاهش میزان عرق در سطح پوست می‌شوند.

این کرم را می‌توان روی مچ دست، کشاله ران و آرنج نیز استفاده کرد تا در تمام طول روز خوشبو بماند.

چرا ما عرق می‌کنیم؟

عرق توسط غدد اکرین ما که در بیشتر بدن ما یافت می‌شود و غدد آپوکرین ما که در نواحی پر مو یافت می‌شوند – یعنی زیر بغل، پوست سر و کشاله ران ما تولید می‌شود.

برخلاف آنچه ممکن است فکر کنید، مایعات آزاد شده توسط این غدد عرق در واقع بی بو هستند. بوی ناخوشایند عرق به خودی خود ناشی از عرق نیست، بلکه ناشی از تعامل عرق با باکتری‌هایی است که به طور طبیعی روی پوست ما وجود دارد. باکتری‌ها عرق را به اسیدهای چرب بدبو تجزیه می‌کنند و سپس مصرف می‌کنند و بوی نامطبوعی را تولید می‌کنند که همراه با تعریق است.

عرق کردن یک واکنش طبیعی به هوای گرم و دمای بالا است: هنگامی که عرق از سطح پوست ما تبخیر می‌شود، یک اثر خنک کننده ایجاد می‌کند. موقعیت‌های استرس‌زا، لباس‌های حبس‌کننده رطوبت و برخی شرایط پزشکی مانند دیابت و پرکاری تیروئید نیز می‌توانند سرعت تولید عرق را افزایش دهند.

فواید استفاده از کرم ضد تعریق

فواید استفاده از کرم ضد تعریق

کرم‌های دئودورانت موجود در بازار از مواد طبیعی مانند روغن‌های ضروری و نارگیل تشکیل شده‌اند که همگی برای پوست شما عالی هستند. به همین دلیل کرم دئودورانت از اسپری‌های معمولی که مملو از مواد شیمیایی هستند و در دراز مدت می‌توانند به پوست یا سلامتی شما آسیب برسانند، بهتر هستند.

کرم‌های دئودورانت حاوی موادی هستند که نه تنها بوی خوب شما را در طول روز حفظ می‌کنند، بلکه پوست شما را نیز سالم نگه می‌دارند.

یکی دیگر از مزایای اصلی کرم برای بوی زیر بغل از بین بردن میکروب‌ها و باکتری‌های بدن است. همانطور که گفته شد تعریق هیچ کس بد بو نیست و در برخورد با باکتری‌های پوستی این بو ایجاد می‌شود. این کرم باکتری‌ها را از بین برده و حتی اگر عرق هم بکنید، بوی بدی ایجاد نخواهد شد. 

کرم ضد تعریق پوست را تحریک نمی‌کند و آنتی بیوتیکی قوی است. همچنین این کرم در مقایسه با اسپری‌ها و دستمال مرطوب‌ها ماندگاری بیشتری دارند. هنگام استفاده فقط از مقدار کمی استفاده می‌کنید و برخلاف سایر دئودورانت‌ها، نیازی به استفاده مجدد ندارید.

کرم‌های دئودورانت در مقایسه با رول‌های دئودورانت راحت تر به اشتراک گذاشته می‌شوند. از آن جایی که این کرم‌ها را می‌توان با دست استفاده کرد، افراد بیشتری در استفاده از آن راحت خواهند بود. این امر همچنین موجب صرفه جویی زیادی برای خانواده خواهد شد.

در ترکیبات کرم ضد تعریق چه موادی به کار رفته است؟

در ترکیبات کرم برای بوی زیر بغل چه موادی به کار رفته است؟

اصلی‌ترین ماده ای که اینگونه کرم‌ها را تبدیل به یک محصول ضد تعریق می‌کند، آلومینیوم کلراید است. آلومینیوم کلراید یک ماده شیمیایی است که منجر به فلج موقت و در نتیجه قطع کوتاه مدت فعالیت غدد تعریق می‌شود. به این ترتیب با استفاده از بهترین کرم ضد تعریق زیر بغل یعنی بدنتان برای مدت زمان مشخصی عرق نخواهد کرد.

مواد دیگری که در ترکیب اغلب کرم‌های ضد تعریق وجود دارند نوع خاصی از فتالات‌ها هستند. این مواد به دلیل حالت روغنی و چربی که دارند در برخی از کرم‌های آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرند که باعث می‌شود کرم نرم شده و به راحتی روی پوست پخش شود.

علاوه بر این مواد، کرم‌های ضد تعریق حاوی سدیم، پتاسیم، جوش شیرین، روغن‌های طبیعی، عصاره‌های مختلف و … هستند.

آیا کرم ضد تعریق سرطان زا است؟

هیچ شواهد قطعی وجود ندارد که نشان دهد ضد تعریق سرطان زا است. نگرانی از ترکیبات بر پایه آلومینیوم است که در بسیاری از ضد تعریق‌ها وجود دارند. این ترکیبات می‌توانند منافذ تعریق را ببندد و تولید تعریق را کاهش دهند و همچنین خواص شبیه به استروژن دارند که می‌تواند رشد سلول‌های سرطانی سینه را تشویق کند.

با این حال آلومینیوم کلراید موجود در ضد تعریق‌ها به صورت محلول می‌باشد و در سطح پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد و دارای کمترین میزان جذب از این طریق می باشد. همچنین مطالعاتی که ارتباط بین استفاده از ضد تعریق و خطر سرطان را بررسی کرده‌اند، ناروا و بیشتر آن‌ها نتوانسته‌اند ارتباط قابل توجهی بین این دو را پیدا کنند.

در حالی که همچنان مهم است که خطرات بالقوه هر محصول مراقبت شخصی را در نظر بگیریر، اما شواهد علمی فعلی نشان نمی‌دهد استفاده از ضد تعریق باعث افزایش خطر سرطان شود.

آیا کرم ضد تعریق سرطان زا است؟

نکاتی برای استفاده از کرم ضد تعریق

  • کرم ضد تعریق را بعد از دوش گرفتن یا حمام استفاده کنید.
  • زیر بغل خود را کاملا خشک کنید و سپس از کرم ضد تعریق استفاده کنید تا تاثیر بیشتری داشته باشد.
  • ابتدا مقدار کمی از کرم ضد تعریق مصرف کنید و سپس در صورت نیاز مجدد استفاده کنید. اگر بیش از حد از محصول استفاده کرده باشید، ممکن است در زیر بغل خود احساس چسبندگی کنید. برای هر قسمت از بدن به اندازه یک نخود از کرم ضد تعریق کافی است.
  • هرگز کرم ضد تعریق را بلافاصله پس از اصلاح زیر بغل خود نزنید.
  • از کرم ضد تعریق برای زیر بغل خشک و ترک خورده استفاده نکنید.
  • اگر در طول روز خیلی عرق می‌کنید، می‌توانید کرم دئودورانت را در طول روز دوباره استفاده کنید. حتماً زیر بغل خود را با دستمال تمیز کنید و سپس از کرم ضد تعریق استفاده کنید.
  • کرم‌های ضد تعریق را می‌توان در پشت زانو یا قسمت داخلی ران یا هر قسمت دیگری که در آن زیاد عرق می‌کنید استفاده کرد تا در طول روز خوشبو بماند.
  • برای آنکه از کرم ضد تعریق جواب دلخواه را بگیرید باید آن را به طور مداوم و در مدت زمان مشخصی استفاده کنید.
  • برخی از کرم‌های ضد تعریق قابلیت استفاده روی پوست صورت را نیز دارند. اما بهترین انتخاب برای شما، کرم پودرهای ضد تعریق است. چرا که این محصولات مخصوص پوست نازک و حساس صورت ساخته می‌شوند.
خرید کرم ضد تعریق

نکاتی برای خرید بهترین کرم ضد تعریق

  • از استفاده از کرم ضد تعریق حاوی الکل و مواد شیمیایی خشن که می‌توانند پوست شما را تحریک کنند خودداری کنید.
  • به دنبال مواد تشکیل دهنده کرم دئودورانت خود باشید. ممکن است ماده‌ای وجود داشته باشد که به آن حساسیت دارید یا برای نوع پوستتان مؤثر نیست، از خرید چنین کرم‌هایی اجتناب کنید.
  • اگر برای اولین بار است که از کرم ضد تعریق استفاده می‌کنید، یک سایز کوچکتر انتخاب کنید. ممکن است قوام کرم یا کاربرد آن را دوست نداشته باشید. بنابراین، بهتر است همیشه سعی کنید و با یک سایز کوچکتر تست کنید.
  • قوام کرم ضد تعریق را بررسی کنید. همانطور که قبلا ذکر شد، کرم‌های دئودورانت قوامی شبیه به مرطوب کننده دارند. اگر قوام خیلی غلیظ باشد، ممکن است روی زیر بغل خود احساس چسبندگی یا سنگینی کنید.
بهترین کرم برای بوی زیر بغل

بهترین کرم برای بوی زیر بغل

بسیاری از افراد به دئودورانت‌های معمولی واکنش‌های آلرژیک، از جمله بثورات، دارند. این مشکلات پوستی باعث می‌شود که آن‌ها به دنبال چیز بهتری باشند. حتی کسانی که واکنش‌های نامطلوب ندارند ممکن است در مورد عواقب بالقوه استفاده از محصولات مبتنی بر آلومینیوم نگران باشند.

در ادامه‌ی راهنمای خرید کرم برای بوی زیر بغل، به بررسی بهترین محصولات خواهیم پرداخت:

کرم ضد تعریق کلیون مدل Seven Days

کرم برای بوی زیر بغل cliven یک برند عالی ایتالیایی است که از عرق کردن جلوگیری نمی‌کند و جلوی فرآیند طبیعی بدن را نمی‌گیرد. کرم دئودورانت کلیون بدون تغییر دادن تعادل طبیعی پوست و تنها با کنترل باکتری‌های روی سطح پوست که علت اصلی بوی نامطبوع هستند، بعد از هر بار استفاده تا 7 روز از اینکه عرق بدن بوی بدی بگیرد جلوگیری می‌کند و پوست را نرم و خوشبو می‌کند. نکته قابل توجه این است که اثر کرم دئودورانت کلیون در این هفت روز حتی با استحمام نیز از بین نمی‌رود.

کرم ضد تعریق کلیون

ویژگی ها

کرم ضد تعریق مردانه لامینین

لامینین یک برند با کیفیت بالا است که یک راه حل ضد تعریق موثر برای بوی زیر بغل ارائه می دهد. کرم ضد تعریق مردانه لامینین به طور ویژه فرموله شده است برای مقاومت در برابر تعریق و بو‌های نامطبوع طراحی شده است و به سرعت جذب می شود و پوست شما را از رطوبت بیش از حد محافظت می‌کند. فرمول نرم و ملایم آن حاوی الکل و سایر مواد شیمیایی سخت نیست و برای همه انواع پوست مناسب است. ترکیب اصلی در کرم ضد تعریق لامینین آلومینیوم کلروهیدرات با میزان 20% می‌باشد که مانع از تعریق شدید پوست و رشد باکتری ها در نواحی دارای غدد لنفاوی می‌گردد. این کرم ضد تعریق ایجاد چسبندگی و چربی نمی کند.

ویژگی ها

کرم ضد تعریق بانوان لامینین

کرم ضد تعریق بانوان لامینین دارای مجوز از سازمان غذا و دارو است و تا حد زیادی میزان عرق کردن را نیز کاهش می‌دهد. البته این محصول در زیر گروه دئودورانت‌ها قرار می‌گیرد. یعنی بیشتر از آنکه مانع عرق ریختن شود، از بوی بد ناشی از عرق جلوگیری می‌کند. وجود الکل در ضد تعریق ها و دئودرانت‌ها در گاهی مواقع سبب تحریک پوست می شوند. فاقد الکل بودن از ویژگی دیگر بهترین کرم برای بوی زیر بغل لامینین است.

کرم برای بوی زیر بغل - کرم ضد تعریق زنانه لامینین

ویژگی ها

کرم ضد تعریق مردانه جنتالین

کرم ضد تعریق مردانه جنتالین فاقد الکل است و باعث تحریک پوست نخواهد شد و با اثر حفاظتی طولانی بر روی البسه لکه و اثر چربی باقی نمی‌گذارد و برای انواع پوست نیز مناسب است. بسته بندی منحصر به فرد بهترین کرم برای بوی زیر بغل جنتالین، که دارای یک گوی غلطان است، آن را قابل حمل ساخته و برای مصرف نیاز به پخش کرم بر روی موضع مدنظر با انگشتان نیست.

کرم برای بوی زیر بغل - کرم ضد تعریق مردانه جنتالین

ویژگی ها

کرم ضد تعریق زنانه جنتالین

کرم ضد تعریق زنانه جنتالین برای کاهش تعریق بدن زنانه طراحی شده است. این کرم با استفاده از ترکیبات مختلفی از جمله ترکیبات گیاهی و عصاره آلوئه‌ورا، به عنوان یک محصول ضد تعریق عمل می‌کند و بوی نامطبوع را از بین می‌برد. این کرم مانند نسخه مردانه آن بدون الکل بوده و اثر چربی به جای نمی‌گذارد و برای کل بدن از جمله دست‌ها مناسب است. کرم ضد تعریق زنانه جنتالین برای افرادی که به دنبال یک راه حل ساده برای کاهش تعریق هستند، پیشنهاد می‌شود.

کرم برای بوی زیر بغل - کرم ضد تعریق زنانه جنتالین

ویژگی ها

کرم ضد تعریق جنتالین مدل Balance

کرم ضد تعریق جنتالین مدل Balance همان‌طور که از نامش پیدا است ضد عرق است و به دلیل داشتن مواد معدنی موجود منافذ پوست را تنگ می‌کند که این عمل باعث کاهش تعریق می‌شود. این کرم علاوه بر تسکین التهاب و قرمزی پوست که بعد از اصلاح پیش‌آمده با کاهش تعریق باعث می‌شود پوست بیشتر تحریک نشود و عرق کردن سوزش آن را بیشتر نکند. ماده موثر برای برطرف کردن خارش و قرمزی، آلانتوئین است که علاوه بر خاصیت ضد التهابی، ترمیم کننده پوست نیز است. 

کرم برای بوی زیر بغل - کرم ضد تعریق جنتالین مدل Balance

ویژگی ها

کرم ضد تعریق شدید ویشی

کرم درمان کننده تعریق شدید ویشی یکی دیگر از بهترین کرم برای بوی زیر بغل می‌باشد که ماندگاری 7 روزه دارد و میزان تعریق بیش از حد بدن را رفع کرده و فعالیت غدد عرقی زیر پوست را تنظیم کند. ترکیبات ضد تعریق به کار رفته در ساختار کرم درمان کننده تعریق شدید ویشی دو برابر کوچکتر از ترکیبات معمول بوده و با تاثیرگذاری قوی بر غدد عرقی، میزان تعریق را تنظیم و متعادل می نماید.

کرم برای بوی زیر بغل - کرم ضد تعریق شدید ویشی

ویژگی ها

کرم ضد عرق بتیس

اگر به دنبال یک کرم برای بوی زیر بغل هسیتد که تا ساعت‌ها شما را خوشبو نگه دارد، کرم ضد تعریق و خوشبو کننده پوست بتیس یک گزینه عالی است. ترکیبات موجود در کرم ضد تعریق و خوشبو کننده پوست زنانه بتیس، آلومینیوم کلروهیدرات است که در غلظت مناسب بطور موقت باعث مسدود شدن منافذ خروج عرق می‌گردد. در صورت مصرف طولانی می‌تواند باعث کاهش تعداد غدد عرق گردد.

کرم برای بوی زیر بغل - کرم ضد عرق بتیس

ویژگی ها

کرم ضد تعریق طلسم مدل 01

کرم ضد تعریق طلسم مدل 01 یکی دیگر از بهترین کرم برای بوی زیر بغل می‌باشد که کاملا گیاهی و بدون مواد معطر و آروماتیک بوده و فاقد عارضه جانبی و هرگونه مواد شیمیایی از قبیل آلومینیوم کلراید است. این کرم با ایجاد نرمی و لطافت و روشن کنندگی نواحی تیره پوست به از بین بردن بوی بد زیر بغل کمک می‌کند. در ترکیبات این محصول از پودر جوانه گندم، روغن بادام شیرین و موم سفید استفاده شده است.

کرم برای بوی زیر بغل - کرم ضد تعریق طلسم مدل 01

ویژگی ها

کرم ضد تعریق بردون مدل A-O

مزیت کرم ضد تعریق برودن این است که در همه قسمت‌های بدن مانند زیر بغل، کف دست‌ها، کشاله ران، میان دو کتف و پاها که تعریق دارند قابل استفاده است. این محصول کاملاً گیاهی است و از مواد معطر و آروماتیک در آن استفاده نشده است. کرم ضد تعریق برودن موجب قطع کوتاه مدت فعالیت غدد عرق تا زمانی که این کرم روی بدن است می‌شود و انتخابی مناسب برای کاهش بوی زیر بغل است.

کرم برای بوی زیر بغل - کرم ضد تعریق بردون مدل A-O حجم 50 میلی لیتر

ویژگی ها

کرم ضد تعریق سوئت آف مدل Strong

ضد تعریق سوئت آف مدل استرانگ Strong یکی از بهترین کرم برای بوی زیر بغل موجود در بازار است که با ترکیبات خاص خود، فعالیت غدد عرق را متوقف می‌کند. این محصول از خود بویی ندارد و این به آن معناست که با استفاده از این ضد تعریق، دیگر تعریق رخ نمی‌دهد و در نتیجه بوی بد عرق نیز به وجود نمی آید؛ وقتی عرقی وجود نداشته باشد قطعا لباس‌های شما همیشه بدون لکه و زردی باقی خواهد ماند. این کرم ماندگاری 7 روزه دارد، بنابراین استفاده از آن برای درمان تعریق زیر بغل، تعریق کف دست، تعریق کف پا و مقابله با هایپرهیدروسیس بسیار توصیه می‌شود.

کرم برای بوی زیر بغل - کرم ضد تعریق سوئت آف مدل Strong

ویژگی ها

طرز استفاده از کرم ضد تعریق

نحوه استفاده از کرم برای بوی زیر بغل

پس از اینکه از حمام خارج شدید، مقدار کمی از کرم دئودورانت را با انگشتان خود بردارید و آن را به تمام ناحیه زیر بغل خود که آن را خشک کرده‌اید بمالید. به مدث 10 ثانیه به آرامی ماساژ دهید و اجازه دهید تا کرم کاملاً جذب شود. سپس می‌توانید لباس خود را بپوشید.

نحوه استفاده برای سایر نواحی بدن نیز به همین صورت است.

طرز تهیه کرم دئودورانت خانگی

طرز تهیه کرم دئودورانت خانگی

اگرچه کرم‌های دئودورانت امروزه به راحتی در بازار موجود است، اما می‌توانید آن‌ها را در خانه نیز با استفاده از مواد کمی تهیه کنید. این یک کرم دئودورانت طبیعی خواهد بود و نباید عوارض جانبی داشته باشد.

مواد لازم

  • 1/4 فنجان کره شی باتر
  • 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین
  • 2 قاشق غذاخوری پودر پیکان
  • چند قطره اسانس انتخابی

دستورالعمل

  1. در یک کاسه بزرگ همه مواد را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا حالتی کرمی به خود بگیرد.
  2. برای بررسی آلرژی پوستی روی دست خود پچ تست انجام دهید.
  3. در ظرف درب دار نگهداری شود. کرم دئودورانت خانگی شما آماده است!
چگونه از بوی بد زیر بغل جلوگیری کنیم؟

چگونه از بوی بد زیر بغل جلوگیری کنیم؟

همه درمان‌ها باید متناسب با فرد باشند، اما در اینجا مواردی وجود دارد که پیشنهاد می‌کنم در نظر بگیرید:

  1. روزانه دوش بگیرید و زیر بغل خود را با صابون آنتی باکتریال بشویید. اگر بیش از حد عرق می‌کنید دو بار در روز دوش بگیرید.
  2. هنگام دوش گرفتن دست خود را با پراکسید هیدروژن پر کنید و آن را به زیر بغل خود بمالید. در پایان حمام می‌توانید آن را فقط با آب بشویید (این کار برخی از باکتری‌ها را از بین می‌برد و موثر است)
  3. موهای زیر بغل خود راشیو کنید. این کار تولید عرق را کاهش می‌دهد.
  4. از دئودورانت‌های عطری استفاده کنید که بوی مطبوع تری می‌دهد.
  5. پوشیدن پارچه‌های گشاد و قابل تنفس مانند پنبه، کتان. اگر زیاد عرق می‌کنید، این امر بسیار مهم است. اینها به بدن شما اجازه می‌دهند بهتر از لباس‌های منقبض ساخته شده از پارچه‌های غیر قابل تنفس خنک تر بماند.
  6. از ضد تعریق‌هایی استفاده کنید که در واقع تا حدی ترشح غدد را مسدود می‌کنند. (بله، دئودورانت و ضد تعریق متفاوت هستند)
  7. اگر تعریق بیش از حد است، در مورد DrySol (هگزا هیدرات کلرید آلومینیوم) با پزشک خود مشورت کنید که یک ضد تعریق قوی است که در متوقف کردن تعریق بسیار قوی و موثر است. حتما طبق دستور از آن استفاده کنید. این باعث کاهش چشمگیر ترشح غدد شما می‌شود
  8. تزریق بوتاکس برای زیر بغل به کاهش تعریق کمک می‌کند.
  9. غذاهایی مانند سیر، کاری، پیازچه و پیاز را کمتر مصرف کنید. این غذاها دارای خواص بسیار خوبی برای سلامتی هستند، بنابراین به مدت یک هفته از مصرف آن‌ها خودداری کنید تا ببینید آیا تاثیر روی بوی بد دارد یا خیر و در غیر این صورت به آن‌ها مراجعه کنید.
  10. رفع استرس. از آنجایی که واکنش استرس می‌تواند باعث تولید عرق غدد عرق شود، تکنیک‌های مدیریت استرس و کاهش اضطراب می‌توانند به شما در تعدیل واکنش استرس و به حداقل رساندن پاسخ فیزیولوژیکی عرق کمک کنند.

سایر علل غیر معمول بوی بد زیر بغل عبارتند از: تغییرات هورمونی در دوران بلوغ یا یائسگی، بیماری‌های ارگان‌ها (بیماری کبد یا کلیه) که باعث ترشح سموم در پوست می‌شود و به ندرت کمبود ویتامین روی می‌تواند روی بوی بدن تاثیر بگذارد.

سوالات متداول

کرم دئودورانت خمیری شبیه پماد سوختگی است که در مبارزه با قارچ زیر بغل موثر است. می‌توانید از یک کاردک یا فقط انگشتان خود استفاده کنید تا مقدار کمی را زیر بغل خو بمالید. کرم را به طور کامل زیر بغل خود ماساژ دهید و سپس آماده بیرون رفتن هستید.

بهترین راه برای جلوگیری از بوی بد زیر بغل شستشوی روزانه و بعد از تعریق است. استفاده از کرم ضد تعریق یا دئودورانت و تراشیدن زیر بغل نیز می‌تواند کمک کننده باشد. پرهیز از الکل و برخی غذاها مانند پیاز و سیر نیز در برخی موارد از بوی بد زیر بغل جلوگیری می‌کند.

اگر موهای زیر بغل دارید، بوی بد پس از دوش گرفتن به دلیل باکتری‌های ماندگار است.

فرق تینت لب با برق لب و رژ لب

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته ها