تا 70% تخفیف ویژه یلدا در فروشگاه سانیمو

دستمال مرطوب برای صورت: هر آنچه لازم است بدانی

دستمال مرطوب برای صورت یکی از محبوب‌ترین و مفیدترین موارد در مراقبت از پوست صورت هستند. اگرچه این دستمال‌های مرطوب پاک‌کننده صورت جایگزین پاک‌کننده‌های سنتی معتبر صورت ما نمی‌شوند، اما برای از بین بردن کثیفی، چربی و آرایش در هر زمان و مکانی بسیار کارآمد هستند. برای بهره‌وری بیشتر و تاثیرگذاری بهتر، رعایت مراحل درست نگهداری و استفاده از دستمال‌های مرطوب به شدت توصیه می‌شود. در ادامه به بیان روش‌هایی برای جلوگیری از خشک شدن دستمال مرطوب و اینکه چگونه دستمال مرطوب خشک شده را درست کنیم، می‌پردازیم.

در این نوشته شما می خوانید

دستمال مرطوب برای صورت

دستمال مرطوب چیست و از چه چیزی ساخته شده است؟

ممکن است با دستمال مرطوب آشنا باشید. آن‌ها تحت نام‌های مختلفی مانند دستمال مرطوب کودک، حوله مرطوب، دستمال مرطوب قابل شستشو، دستمال مرطوب ضد باکتری، دستمال مرطوب یکبار مصرف و غیره معرفی می‌شوند. بیشتر اوقات، این تکه‌های پارچه در ابعاد کوچک تا متوسط هستند که برای پاک کردن استفاده می‌شوند.

دستمال مرطوب دارای پارچه‌ای بافته نشده “non-woven” است که به تمیزی دست‌ها و صورت شما کمک می‌کند و پیش از مصرف، مرطوب شده‌اند و برای راحتی بیشتر مصرف کننده، اغلب به شکل تا شده و به صورت جداگانه در بسته‌های چندتایی عرضه می‌شوند. نام تجاری و هدف دستمال مرطوب می‌تواند بر نوع رایحه و ماده پاک کننده آن تأثیر بگذارد.

این پارچه‌ها با محلول آب و مواد پاک کننده ملایم، مانند ایزوپروپیل الکل اشباع می‌شوند. همچنین برای نرمی بیشتر، خاصیت مرطوب‌کنندگی و همچنین داشتن رایحه‌ای مطلوب، به آن لوسیون و نرم‌کننده نیز افزوده می‌شود. همچنین آن‌ها اغلب با مواد ملایمی مانند آلوئه ورا، بابونه، خیار و سایر روغن‌های طبیعی ساخته می‌شوند که به تسکین پوست و ایجاد احساس طراوت در آن کمک می‌کنند.

مزایای استفاده از دستمال مرطوب برای صورت

مزایای استفاده از دستمال مرطوب برای صورت

  • قابل حمل و سبک
  • به راحتی در کیف شما جای می‌گیرند.
  • قیمت مناسب
  • نحوه استفاده آسان و سریع
  • خرید دستمال مرطوب از داروخانه‌ها، فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی، به صورت آنلاین و حضوری
  • سازگار با PH پوست

کاربرد دستمال مرطوب

  • آرایش خود را پاک کنید.
  • تمیزی و جلوگیری از سوختگی پای نوزادان
  • با باکتری‌ها و ویروس‌ها مبارزه کنید.
  • بهداشت فردی را رعایت کنید.
  • پوست خود را تسکین دهید.
  • از شر لکه‌های دئودورانت خلاص شوید.
  • از گرد و غبار روی ابزارهای الکتریکی اجتناب کنید.
  • بقایای مواد غذایی را از قابلمه و ماهیتابه خود بردارید.
  • نگران لکه‌های آهک و صابون در حمام خود نباشید.
  • از شر آثار مداد رنگ روی دیوار خلاص شوید.
  • آثار لکه را از روی پارچه و لباس پاک کنید.
  • صفحه کلید خود را تمیز کنید.
  • حیوان خانگی خود را تمیز کنید.
  • کفش‌های کتانی و کیف‌های شما بوی زیبایی می‌دهد.
  • وسایل چرمی خود را پاک کنید.
  • گیاهان خود را تمیز کنید.
  • بوی زباله را از بین ببرید.
  • بهداشت فردی را رعایت کنید.
  • اقدامات احتیاطی را برای تعریق خود انجام دهید.
  • ماشین خود را تمیز کنید.

در حال حاضر حدود 50% از فروش دستمال‌های مرطوب، برای مواردی غیر از مراقبت از کودک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جلوگیری از خشک شدن دستمال مرطوب

جلوگیری از خشک شدن دستمال مرطوب

اگر از خشک شدن سریع دستمال‌های مرطوب صورت خود خسته شده‌اید، روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید برای حفظ رطوبت آن‌ها استفاده کنید. با این نکات ساده، هر زمان که به دستمال‌های پر، نرم و مرطوب خود نیاز دارید، می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید.

1. از دستمال مرطوب به درستی نگهداری کنید.

نگهداری دستمال مرطوب یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای خشک نشدن آن‌ها است، اما ما معمولاً آن را نادیده می‌گیریم. برای اطمینان از تازه و مرطوب ماندن دستمال مرطوب، آن‌ها را در یک ظرف در بسته با یک بسته خشک کن نگهداری کنید. این به حفظ رطوبت و جلوگیری از خشک شدن دستمال‌ها کمک می‌کند.

بیشتر دستمال مرطوب کودک در یک ظرف دربسته بسته‌بندی شده‌اند. بهترین راه برای جلوگیری از خشک شدن دستمال مرطوب کودک در بسته بندی اصلی است. خیس کردن مجدد آن‌ها با آب تمیز نیز می‌تواند به طولانی شدن ماندگاری دستمال مرطوب کمک کند.

2. از قرار گرفتن در معرض گرما اجتناب کنید.

هنگام استفاده از دستمال مرطوب برای صورت، مرطوب نگه داشتن آن‌ها با آب یا محلول دستمال مرطوب بسیار مهم است. با گذشت زمان، دستمال مرطوب می‌تواند در اثر گرما خشک شود، مانند قرار گرفتن آن در ماشین داغ. دمای بالا باعث می‌شود بخار به سرعت خارج شود و دستمال مرطوب سریعتر خشک شود. بنابراین نحوه جلوگیری از خشک شدن دستمال مرطوب این است که سعی کنید آن‌ها را در مکانی خنک و تاریک نگهداری کنید.

3. درب دستمال مرطوب برای صورت را محکم ببندید.

یکی از اقدامات مهم در دستورالعمل جلوگیری از خشک شدن دستمال مرطوب این است که پس از استفاده درب آن را محکم ببندید. این حرکت رطوبت را به دام می‌اندازد و به تازگی دستمال مرطوب شما کمک می‌کند. اگر دستمال مرطوب شما در معرض گرما یا نور مستقیم خورشید باشد، بسته نگه داشتن درب آن بسیار مهم است، زیرا این کار می‌تواند به سرعت دستمال مرطوب را خشک کند.

4. به تاریخ انقضا دستمال مرطوب توجه کنید.

تازه نگه داشتن دستمال مرطوب برای اطمینان از اثربخشی آن‌ها ضروری است. برای انجام این کار، همیشه تاریخ انقضا در پشت بسته را دنبال کنید. زیرا در صورت استفاده از دستمال مرطوب تاریخ مصرف گذشته راه حلی برای مرطوب نگه داشتن دستمال مرطوب وجود ندارد. اطمینان حاصل کنید که قبل از پایان تاریخ انقضا از دستمال مرطوب استفاده کنید و بسته‌های تاریخ مصرف گذشته را جایگزین کنید، زیرا ممکن است برای تمیز کردن موثر نباشند.

چگونه دستمال مرطوب خشک شده را درست کنیم؟

چگونه دستمال مرطوب خشک شده را درست کنیم؟

اکنون راه حل‌هایی برای جلوگیری از خشک شدن دستمال مرطوب می‌دانید، اما زمانی که چند بسته دستمال مرطوب صورت خشک شده دارید، چه کار باید انجام دهید. نگران نباشید زیرا نحوه مرطوب کردن دوباره دستمال مرطوب بسیار آسان و موثر است.

آب ماده اولیه دستمال مرطوب است و در حین بسته بندی و نگهداری آن‌ها را مرطوب نگه می‌دارد. با این حال، اگر یک بسته قدیمی باز شده باشد یا یک ظرف به درستی بسته نشده باشد، ممکن است دستمال‌ها خشک شوند. راه‌های مختلفی برای شارژ مجدد دستمال مرطوب خشک شده وجود دارد.

ساده ترین راه برای انجام این کار در دستورالعمل نحوه خیس کردن دوباره دستمال مرطوب این است که دستمال‌های خشک را در یک ظرف دربسته قرار دهید و حدود 2 قاشق غذاخوری آب یا مقداری میسلارواتر به آن اضافه کنید. ظرف را برای چند ساعت در دمای اتاق بگذارید تا رطوبت آن به دستمال مرطوب جذب شود.

دستمال‌های باقی مانده در وسایل نقلیه داغ می‌توانند به سرعت خشک شوند، اما افزودن آب به دستمال‌ها می‌تواند به سرعت آن‌ها را بازیابی کند.

در حالی که آب هنوز جزء اصلی دستمال مرطوب‌های خانگی است، می‌توانید چیزهای دیگری مانند عطرهای طبیعی، روغن‌های گیاهی و ویتامین‌ها را به محلول اضافه کنید. افزودن این مواد به دستمال‌های خشک شده کودک و یا صورت می‌تواند عملکرد بهتری نسبت به اضافه کردن آب به دستمال‌های خشک شده داشته باشد.

ماندگاری دستمال مرطوب برای صورت چقدر است؟

ماندگاری دستمال مرطوب چقدر است؟

اگر به خوبی مهر و موم شده و به خوبی نگهداری شوند، بیشتر دستمال مرطوب‌ها می‌توانند 2 تا 3 سال دوام بیاورند. با این حال، دستمال مرطوب پس از باز شدن می‌تواند تا 4 هفته دوام بیاورد. بعلاوه، برخی از دستمال‌ها مانند دستمال‌های کودک را می‌توان تا زمانی که هیچ باکتری یا کپک روی سطح آن‌ها وجود نداشته باشد، پس از تاریخ انقضا استفاده کرد. برای دانستن بیشتر در مورد انقضای آن‌ها، همیشه قبل از استفاده یا دور ریختنشان، دستورالعمل‌های روی بسته بندی را بخوانید.

به یاد داشته باشید که دستمال‌های مرطوب، یکبار مصرف و بدون نیاز به آبکشی هستند و پس از استفاده کردن، خاصیت و کارکرد خودشان را از دست می‌دهند؛ بنابراین از استفاده دوباره یک ورق از دستمال مرطوب خودداری کنید.

آیا دستمال مرطوب برای صورت ضرر دارد؟

آیا دستمال مرطوب برای صورت ضرر دارد؟

دستمال مرطوب یکی از راه های پاکسازی برای صورت است که ممکن است با توجه به ویژگی های مختلفی که دارد، برای بعضی افراد مناسب باشد و برای بعضی دیگر نه. در حالی که دستمال مرطوب برای صورت می تواند به شما کمک کند تا پاکسازی صورت خود را در طی روز ساده تر کنید، اما استفاده بیش از حد از آن می تواند باعث خشکی و آسیب به پوست شود.

همچنین ممکن است مواد شیمیایی مختلفی که در دستمال مرطوب استفاده شده‌اند، برای برخی افراد سبب بروز آلرژی و نواحی قرمزی بر روی پوست شود. بنابراین، استفاده مناسب از دستمال مرطوب و رعایت بهداشت پوست می‌تواند باعث بهبود حالت پوست شود.

آیا دستمال مرطوب باعث جوش می‌شود؟

خیر، دستمال‌های آرایشی بعید است که باعث ایجاد آکنه شوند، اما می‌توانند کثیفی و آلودگی از خود به جای بگذارند که می‌تواند به بروز آکنه کمک کند و به ویژه در افراد با پوست حساس، می‌توانند باعث تحریک شوند که در نتیجه باعث تورم و التهاب شده و منافذ را مسدود کند.

همچنین بسته به نوع پوست شما، بعضی افراد ممکن است نسبت به موادی که در دستمال مرطوب استفاده شده‌اند، حساسیت نشان دهند، که در این صورت نیز ممکن است باعث بروز جوش‌ و سایر مشکلات پوستی شود. بنابراین بهتر است دستمال مرطوبی که به پوست شما متناسب است را انتخاب کنید تا به بهترین نتیجه ممکن برسید.

از دستمال مرطوب خشک شده چه استفاده‌ای کنیم؟

از دستمال مرطوب خشک شده چه استفاده‌ای کنیم؟

در این مقاله راه حل‌هایی برای جلوگیری از خشک شدن دستمال مرطوب گفته شد. علیرغم مرطوب کردن دستمال‌ها، ممکن است همچنان با یک دسته دستمال خشک مواجه شوید و بپرسید که آیا هنوز هم می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در حالی که دستمال مرطوب صورت زمانی که مرطوب باشد بهترین کارایی را دارد، اما اگر خشک باشد می‌توان از آن‌ها برای کارهای دیگری هم استفاده کرد. برخی از این راه‌ها عبارتند از:

گردگیری منزل: دستمال مرطوب صورت یا کودک برای تمیز کردن گرد و غبار مبلمان عالی است.

گردگیری وسایل الکترونیکی: ضروری است که وسایل الکترونیکی در معرض رطوبت قرار نگیرند، بنابراین دستمال مرطوب کودک خشک می‌تواند به تمیز کردن صفحه نمایش دستگاه کمک کند.

خشک کردن مواد ریخته شده: دستمال‌های مرطوب بسیار جاذب هستند، بنابراین برای تمیز کردن مواد ریخته شده در خانه یا ماشین ایده آل هستند.

دستمال کاغذی: آرایش نامرتب یا آبریزش بینی را می‌توان با دستمال مرطوب کودک پاک کرد.

دستمال مرطوب خودرو: دستمال مرطوب کودک خشک می‌تواند داشبورد و فرمان خودرو را تمیز کند.

دستمال مرطوب برای صورت

کلام آخر

از جمله قدم‌های مهم در نگهداری صحیح از دستمال‌های مرطوب برای صورت می‌توان به نگهداری آن‌ها در جای خشک، خنک و دور از نور خورشید اشاره کرد. همچنین، بررسی تاریخ انقضای دستمال‌ها و استفاده نکردن از آن‌ها در صورت مشاهده تغییر در بو و شکل آن‌ها نیز ضروری است. همچنین حتی الامکان، استفاده از دستمال‌های حاوی الکل و بی‌ریختی محدود شود تا از خشکی و سفت شدن پوست جلوگیری شود.

خرید بهترین دستمال مرطوب صورت

خرید انواع دستمال مرطوب با تخفیف ویژه

سوالات متداول

روزانه از دستمال مرطوب صورت استفاده نکنید. اگرچه استفاده از دستمال مرطوب‌ صورت راحت است، اما نباید جایگزین روتین معمول پاکسازی شما شوند. شستن صورت با آب و پاک کننده موثرترین راه برای تمیز کردن پوست و پاک کردن آرایش است.

دستمال مرطوب باید در دمای اتاق به دور از گرما یا سرمای شدید نگهداری شود. همیشه مطمئن شوید که درب آن به درستی بسته است تا از خشک شدن دستمال‌ها جلوگیری شود.

اضافه کردن آب به دستمال مرطوب در خانه امکان پذیر است. با این حال، این فرآیند ممکن است به میکروب‌ها اجازه ورود آسان را بدهد. بنابراین، این پارچه مرطوب فقط باید برای تمیز کردن سطح اشیا استفاده شود.

وقتی دستمال‌ها به درستی نگهداری شوند، می‌توانند تا دو سال مفید باشند.

دستمال مرطوب برای صورت، نیازی به آبکشی ندارند و موجب ضد عفونی دست، صورت، بدن و سطوح مختلف می‌شوند. اما پیشنهاد می‌کنیم برای پاکسازی عمقی پوست و پاکیزگی بهتر، از آب و شوینده صورت نیز استفاده کنید. همچنین، اگر آرایشتان را با دستمال مرطوب آرایشی پاک می‌کنید، حتما با شوینده مناسب و آب نیز پوستتان را بشویید.

خیر. دستمال مرطوب پاک کننده آرایش، به صورت سطحی مواد آرایشی را از روی پوست پاک می‌کند. بنابراین، برای اطمینان از پاک شدن عمقی آلودگی، چربی‌های اضافی و مواد آرایشی، حتما از میسلار واتر، شوینده مناسب پوست و تونر استفاده کنید. در غیر این صورت دستمال مرطوب به مرور زمان منافذ پوستی را می‌بندد و باعث بروز جوش می‌شود.

خیر، دستمال‌های آرایشی بعید است که باعث ایجاد آکنه شوند، اما می‌توانند کثیفی و آلودگی از خود به جای بگذارند که می‌تواند به بروز آکنه کمک کند و به ویژه در افراد با پوست حساس، می‌توانند باعث تحریک شوند که در نتیجه باعث تورم و التهاب شده و منافذ را مسدود کند.

مرتبط پست ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته ها