تا 70% تخفیف ویژه یلدا در فروشگاه سانیمو

بایدها و نبایدهای مراقبت از پوست هنگام مصرف قرص راکوتان

هنگامی که آکنه‌ای دارید که به درمان‌های دیگر پاسخ خوبی نداده است، متخصص پوست ممکن است ایزوترتینوئین که معمولاً با نام تجاری راکوتان شناخته می‌شود را تجویز کند. قرص راکوتان برای درمان آکنه‌های شدید به منظور پاک کردن جوش‌ها و کاهش خطرات ناشی از زخم استفاده می‌شود. عملکرد راکوتان به واسطه کاهش تولید روغن است.

هنگامی که از قرص راکوتان استفاده می‌کنید، چندین نکته وجود دارد که باید از آن‌ها آگاه باشید تا از پوست خود مراقبت کنید و خطر عوارض جانبی احتمالی را کاهش دهید.

در این نوشته شما می خوانید

مراقبت‌ های پوستی قرص راکوتان

مراقبت‌های پوستی قرص راکوتان

آکنه یک مشکل اساسی است که می‌تواند روی اعتماد به نفس فرد تاثیر بگذارد. اگر تصمیم به مبارزه با آکنه با قرص راکوتان را دارید، ممکن است در مسیر سختی قرار بگیرید. فواید این قرص فوق العاده است اما عوارض جانبی آن می‌تواند دلسرد کننده باشد. در ادامه 4 روش برای کاهش عوارض قرص راکوتان بیان شده است.

  1. مقابله با ترک خوردگی، خارش یا خشکی پوست
  2. اجتناب از زخم در هنگام استفاده از قرص راکوتان
  3. مقابله با حساسیت به نور
  4. مراقبت از لب‌های خود

روش اول: مقابله با ترک خوردگی، خارش یا خشکی پوست

نکته 1

مراقبت‌ های قرص راکوتان

دوش‌های خنک و مختصر بگیرید. قرص راکوتان به خشک کردن پوست معروف است. دوش آب سرد کمتر از دوش آب گرم صورت شما را خشک می‌کند و از عوارض جانبی آن جلوگیری می‌کند. کوتاه نگه داشتن زمان استحمام به همین ترتیب تضمین می‌کند که پوست شما از روغن‌های ضروری پاک نشده و خشک نمی‌شود. دوش و حمام طولانی مدت پوست شما را خشک می‌کند، بنابراین سعی کنید آن‌ها را به 5 تا 10 دقیقه محدود کنید.

  • در صورت لزوم، می‌توانید یک دوش آب گرم (نه داغ) در روز بگیرید. در این صورت، در آن روز دوش اضافی نگیرید.
  • پوست خود را به آرامی خشک کنید. بهتر است برای خشک کردن پوست از حوله زبر استفاده نکنید.

نکته 2

جلوگیری از خشکی پوست - قرص راکوتان

از شامپوی ملایم و مناسب پوست خشک استفاده کنید. شامپوهای معمولی باعث خشکی و خارش پوست سر شما می‌شوند. بسیاری از افراد گزارش می‌دهند که در حین استفاده از قرص راکوتان اصلا نیازی به شامپو زدن مو ندارند، بنابراین قبل از استفاده از شامپو وضعیت موهای خود را ارزیابی کنید، سپس فقط در صورت نیاز از آن استفاده کنید.

نکته 3

جلوگیری از خشکی پوست - قرص راکوتان

از صابون ملایم استفاده کنید. به دنبال صابون‌هایی باشید که با مواد طبیعی مانند روغن زیتون، اسطوخودوس، بابونه، روغن نارگیل، نعناع فلفلی و عسل درست شده‌اند. صابون‌های ملایم نباید از هیچ گونه عطر مصنوعی یا مواد شیمیایی استفاده کنند و عاری از عوامل آنتی باکتریال باشند. همچنین می‌توانید از پاک کننده مخصوص پوست‌های حساس استفاده کنید. برچسب روی محصول را بخوانید و مطمئن شوید که صابون مناسب پوست‌های حساس و بدون عطر است.

  • حتما طبق دستور از صابون استفاده کنید. برای استفاده از صابون، آن را بین دستان خود بگیرید و آن را با آب خیس کنید. صابون را به جلو و عقب بمالید تا کف ایجاد شود. سپس، کف صابون را روی دستمال یا لیف خود بمالید. همچنین می‌توانید صابون را مستقیماً روی دستمال یا لیف خود بمالید و یکی را روی دیگری بمالید تا کف ایجاد شود. سپس، از دستمال شستشو یا لوفا در قسمت‌هایی از بدن که می‌خواهید تمیز شود استفاده کنید.

نکته 4

جلوگیری از خشکی پوست - مراقبت‌ های قرص راکوتان

از پاک کننده‌های غیر صابونی استفاده کنید. فوم و ژل‌های شستشو که در دسته پاک کننده‌های صورت غیر صابونی قرار می‌گیرند و به مقدار کم استفاده می‌شود، می‌تواند جایگزین قابل قبولی برای استفاده از یک صابون ملایم باشد. مانند صابون ملایم، هر پاک کننده‌ای که استفاده می‌کنید باید نسبتاً عاری از مواد شیمیایی و نگهدارنده باشد و روغن‌ها و گیاهان طبیعی در میان ترکیبات اصلی آن وجود داشته باشد.

  • روش مصرف به پاک کننده غیر صابونی که استفاده می‌کنید بستگی دارد. اکثر آن‌ها به شکل لوسیون هستند. برای استفاده از پاک کننده‌های لوسیونی، کمی روی نوک انگشتان بپاشید، سپس آن را به آرامی روی پوست صورت، بازوها و دستان خود بمالید. آن را برای چند ثانیه در منافذ خود قرار دهید. مقدار اضافی آن را با آب بشویید یا با دستمال پاک کنید.
  • صابون‌ها و پاک‌کننده‌های ملایم زیادی توسط متخصص حمام و زیبایی محلی شما موجود است. مواردی را پیدا کنید که برای شما کار می‌کند.

نکته 5

موها را در صورت نیاز شیو کنید - قرص راکوتان

بعد از دوش گرفتن از مرطوب کننده استفاده کنید. مرطوب کننده‌های زیادی و متنوعی در بازار وجود دارد. به دنبال محصولی باشید که از مواد طبیعی استفاده می‌کند و دارای حداقل مواد شیمیایی است. مواد طبیعی موجود در مرطوب کننده شما ممکن است شامل روغن زیتون، کره شی و بلغور جو دوسر باشد.

  • برچسب‌ها را بخوانید و مطمئن شوید که هیچ عطری اضافه نشده است و مرطوب کننده بدون الکل است.
  • مرطوب کننده را می‌توان در صورت نیاز روی پوست خشک یا ترک خورده استفاده کرد و کمی به نوک انگشتان خود مالیده و با حرکات آرام و دایره‌ای روی ناحیه آسیب دیده اعمال کرد.
  • دستورالعمل‌های پشت مرطوب کننده خود را بخوانید تا به درستی از آن استفاده کنید.
  • اگر در حال پرواز هستید، قبل از سوار شدن به هواپیما حتما چند نوبت از کرم و لوسیون استفاده کنید. هوا در هواپیما به گردش در می‌آید بنابراین احتمال خشک شدن پوست شما بیشتر خواهد بود.
  • مرطوب کننده‌های مبتنی بر کرم موثرتر از مرطوب کننده‌های مبتنی بر آب هستند.

نکته 6

جلوگیری از خشکی پوست - مراقبت‌ های قرص راکوتان

پنجره اتاق خواب را باز نگه دارید. اگر آب و هوا اجازه دهد، قرار دادن پوست در معرض هوای تازه می‌تواند از خشک شدن و ترک خوردن پوست شما جلوگیری کند.

نکته 7

جلوگیری از خشکی پوست - مراقبت‌ های قرص راکوتان

یک دستگاه رطوبت ساز تهیه کنید. یک مرطوب کننده مخصوصاً در هوای خنک یا سرد می‌تواند به طور چشمگیری کیفیت پوست شما را بهبود بخشد. در صورت امکان یکی برای خانه خود و مدل کوچکتری برای محل کار خود تهیه کنید.

نکته 8

مراقبت‌ های پوستی قرص راکوتان

نوشیدن مقدار زیادی آب. مهم است که خود را هیدراته نگه دارید، بنابراین مطمئن شوید که در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید. سعی کنید یک بطری آب همراه خود داشته باشید و آن را چند بار در طول روز پر کنید.

روش دوم: اجتناب از زخم در هنگام استفاده از قرص راکوتان

نکته 1

پوست خود را اپیلاسیون نکنید - قرص راکوتان

پوست خود را اپیلاسیون نکنید. از آنجایی که پوست در طول درمان نازک می‌شود، احتمال اسکار بیشتر می‌شود. حداقل شش ماه پس از اتمام درمان ایزوترتینوئین باید از اپیلاسیون با موم خودداری کرد.

نکته 2

لایه برداری با لیزر را انجام ندهید - مراقبت پوستی قرص راکوتان

لایه برداری با لیزر را انجام ندهید. در حین مصرف قرص راکوتان باید از انجام لیزرهای سایشی و غیر سایشی و همچنین درم ابریژن و سایر تکنیک‌های اصلاح اسکار آکنه اجتناب شود. در طول دوره درمان، پوست شما نازک تر از حد معمول است و شما را در برابر زخم آسیب پذیرتر می‌کند.

نکته 3

موها را در صورت نیاز شیو کنید - قرص راکوتان

موها را در صورت نیاز شیو کنید. سعی کنید هنگام مصرف قرص راکوتان اصلاح نکنید. اگر باید موهای صورت یا پاها را از بین ببرید، از یک تیغ ایمنی و یک کرم اصلاح ملایم استفاده کنید. اگر پوست شما ترک خورده یا خشک است، به جای کرم موبر از کف یک صابون ملایم یا ژل اصلاح مناسب پوست خشک و حساس استفاده کنید. ناحیه‌ای از پوست را که می‌خواهید اصلاح کنید خیس کنید، سپس کف را روی آن بمالید. تیغ خود را به آرامی در سطح ناحیه‌ای که می‌خواهید اصلاح کنید حرکت دهید. تیغ خود را بشویید و پس از اتمام قسمت تراشیده شده، بدن خود را بشویید.

  • هنگام اصلاح مواظب باشید. از تیغ‌های لبه مستقیم استفاده نکنید.
  • استفاده از ریش تراش برقی کم ضررترین راه برای از بین بردن موهای پا و صورت است.
  • حتما بعد از شیو از لوسیون بدن استفاده کنید.

روش سوم: مقابله با حساسیت به نور

نکته 1

از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید خودداری کنید - قرص راکوتان

از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید خودداری کنید. اگر می‌توانید داخل منزل بمانید، این کار را انجام دهید. اگر در روزهای آفتابی بیرون می‌روید، برای محدود کردن میزان تابش نور خورشید بازوهای خود را با آستین بلند بپوشانید.

  • در صورت لزوم، می‌توانید یک دوش آب گرم (نه داغ) در روز بگیرید. در این صورت، در آن روز دوش اضافی نگیرید.
  • پوست خود را به آرامی خشک کنید. بهتر است برای خشک کردن پوست از حوله زبر استفاده نکنید.

نکته 2

از ضد آفتاب استفاده کنید - قرص راکوتان

از ضد آفتاب استفاده کنید. قبل از بیرون رفتن، یک کرم ضد آفتاب با حداقل SPF 30 یا بالاتر را روی صورت، گردن و دستان خود بمالید. اگر مطلقاً نمی‌توانید پیراهن آستین بلند بپوشید، آن را به بدن خود نیز بمالید.

نکته 3

آفتاب سوختگی را با کمپرس آب خنک درمان کنید - قرص راکوتان

آفتاب سوختگی را با کمپرس آب خنک درمان کنید. یک پارچه یا حوله را زیر آب خنک شیر خیس کنید و آن را به مدت ده دقیقه روی ناحیه سوخته قرار دهید. در صورت نیاز سه تا چهار بار در روز این کار را تکرار کنید. برای تسکین درد نیز می‌توان از لوسیون مبتنی بر آلوئه ورا و ژل آن استفاده کرد. اگر آفتاب سوختگی شما جدی تر است و شروع به پوسته پوسته شدن می‌کند، با یک متخصص پوست مشورت کنید.

نکته 4

مراقبت قرص راکوتان

از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید خودداری کنید و از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. مهم است که هنگام بیرون رفتن از پوست در برابر نور خورشید محافظت کنید. همیشه قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب از ضد آفتاب استفاده کنید.

  • همچنین به خاطر داشته باشید که قرص راکوتان در صورت استفاده همراه با سایر داروهایی که باعث حساسیت به نور می‌شوند ممکن است اثر بیشتری داشته باشد. لطفاً هنگام مصرف سایر داروها همراه با قرص راکوتان با پزشک خود مشورت کنید.

روش چهارم: مراقبت از لب‌های خود

نکته 1

درمان فوری خشکی لب - قرص راکوتان

از بالم لب استفاده کنید. بیش از 90 درصد از مصرف کنندگان قرص راکوتان لب‌های ترک خورده را تجربه می‌کنند، بنابراین اگر در حین مصرف دارو باید چیزی را به منظور پیشگیری و درمان ترک خوردگی لب، به روتین روزانه خود اضافه کنید، آن یک بالم لب تسکین دهنده است که خشکی و ترک خوردگی دردناک لب را درمان کند.

  • برخی بالم لب‌ها رایحه‌ای مطبوع مانند اسطوخودوس یا توت وحشی دارند، در حالی که برخی دیگر بدون عطر هستند.
  • بهداشتی ترین بالم لب‌ها آن‌هایی هستند که در یک بسته بندی رایج رژ لب عرضه می‌شوند، زیرا برای استفاده از آن‌ها نیازی نیست دست خود را به لب‌هایتان بزنید.

نکته 2

خشکی لب کمبود کدام ویتامین است - قرص راکوتان

از وازلین یا پماد ویتامین آ+د استفاده کنید. اگر بالم لب بی اثر است، از چیزی قوی تر برای محافظت از لب‌های ترک خورده خود استفاده کنید. یک پوشش سبک از وازلین یا پماد ویتامین آ+د را باید با انگشت روی لب‌ها یا در صورت لزوم اطراف دهان اعمال کنید.

  • پماد ویتامین آ+د حاوی ویتامین A و D است که به نگهداری رطوبت طبیعی پوست کمک کرده و در نتیجه پوست‌های آسیب‌دیده را التیام می‌بخشد.
  • پماد آ د میزان مصرف دقیق و مشخصی دارد. شما می‌توانید میزان کافی از این پماد را به دفعات روی پوست لب خود بزنید تا ترک لب بهبود یابد.

نکته 3

از پماد هیدروکورتیزون استفاده کنید - قرص راکوتان

از پماد هیدروکورتیزون استفاده کنید. برای لب‌های بسیار خشک و زمانی که دیگر مواد مرطوب کننده جوابگو نیستند از پماد هیدروکورتیزون 1% استفاده کنید. علاوه بر استفاده از وازلین یا بالم لب، هر روز دو تا سه بار از این پماد استفاده کنید. همچنین در صورت دریافت نسخه از متخصص پوست، می‌توانید از پماد کورتیکواستروئیدی با قدرت کم استفاده کنید.

  • استفاده از درمان‌های کورتیکواستروئیدی برای بیش از چند روز می‌تواند منجر به نازک شدن پوست لب یا بزرگ شدن رگ‌های خونی در ناحیه‌ای که از پماد استفاده کرده‌اید، شود.
  • همیشه طبق دستور از پمادها و داروهای تجویزی استفاده کنید.

نکته 4

درمان فوری خشکی لب - قرص راکوتان برای جوش

پوست لب‌های خودتان را اسکراب نکنید. شما نباید لب‌های خود را با درمان‌های خانگی مانند اسکراب شکر و آبلیمو و … و اسکراب‌های لب، مسواک و ابزارهای دیگر، تحریک کنید. این کار می‌تواند منجر به آسیب‌دیدگی لب‌های ترک خورده شوند و علائم شما را بدتر کنند. بهتر است از محصولات سایش پیشنهادی متخصص پوست برای درمان لب‌های ترک خورده خودتان استفاده کنید.

نکته 5

درمان فوری خشکی لب - قرص راکوتان

لب‌های خود را لیس ندهید. در حالی که ممکن است باعث تسکین موقت شود، آنزیم‌های موجود در بزاق می‌توانند پوست شما را تحریک کنند. هر چه بیشتر لب‌های خود را لیس بزنید، به مرور زمان لب‌ها خشک تر و دردناک تر می‌شوند. زبان خود را در دهان خود نگه دارید و در صورت نیاز به جای آن از بالم لب استفاده کنید.

  • یک کش لاستیکی روی مچ دست خود ببندید و وقتی متوجه شدید که لب‌هایتان را می‌لیسید، کمی به آن ضربه بزنید. تحریک جزئی باند در برابر مچ دست، احتمال لیس زدن مجدد لب را به حداقل می‌رساند.

بهترین محصولات مراقبت از پوست برای مصرف کنندگان قرص راکوتان

چه بخواهید درمان با قرص راکوتان را آغاز کنید و چه در شرف ترک آن باشید، ارزش سرمایه گذاری روی یک روتین مراقبت از پوست مبتنی راکوتان را دارد. از مراقبت از مو گرفته تا بهترین درمان خشکی لب برای مصرف کنندگان قرص راکوتان، مجله سانیمو به شما کمک می‌کند تا بهترین محصولات هنگام مصرف راکوتان را بشناسید. برای شروع روتین مراقبت از پوست جدید مناسب پوست‌های خشک آماده شوید.

بالم لب محافظ آفتاب SPF25 مای

اگر چیزی وجود دارد که در زمان مصرف قرص راکوتان واقعاً توصیه می‌شود، آن یک بالم لب مغذی و مراقبت‌کننده است. بالم لب مراقبتی مای در هر نوع شرایط آب و هوایی از لب‌ها محافظت کرده و آن‌ها را تغذیه و تقویت می‌کند. همچنین با حداکثر آبرسانی و ترمیم و تقویت سد محافظتی پوست، خشکی لب‌ها را برطرف کرده و احساس کشیدگی لب را تسکین می‌دهد.

مهمترین عنصر این بالم لب، محافظت بالای آن در برابر اشعه UVA/UVB است که زمانی که قرص راکوتان مصرف می‌کنید، بسیار مهم است. به علاوه، به راحتی در جیب شما قرار می گیرد تا بتوانید در هر زمان و هر مکان دوباره از آن استفاده کنید.

بهترین محصولات مراقبت از پوست برای مصرف کنندگان قرص راکوتان

ویژگی ها

پن مرطوب کننده هیدرازوم فیس دوکس

پن مرطوب کننده کرمدار فیس دوکس، پوست را مرطوب می‌کند و پس از شستشو لطافت و شادابی بر جای می‌گذارد. پن ها پوست را همانند صابون به طور کامل تمیز می‌کنند، اما جنس صابونی ندارند و قلیایی نیستند، به همین جهت سازگاری مناسبی با پوست دارند. پن مرطوب کننده کرم دار فیس دوکس به تقویت اکو سیستم طبیعی پوست کمک کرده، مناسب پوست‌های خشک و حساس می باشد.

بهترین محصولات مراقبت از پوست برای مصرف کنندگان قرص راکوتان

ویژگی ها

اسپری آب سیلکر

اسپری آب معدنی سیلکر التیام بخش، ضد تحریک و تقویت کننده سد دفاعی پوست است که به ترمیم زخم‌ها کمک می‌کند و دارای املاح بهینه برای تامین رطوبت مورد نیاز پوست می‌باشد. این اسپری دارای خاصیت مرطوب کنندگی و خنک کنندگی پوست بوده و به رفع التهاب و قرمزی پوست کمک می‌کند.

اسپری آب سیلکر برای قرص راکوتان

ویژگی ها

لوسیون شوینده و مرطوب کننده ملایم صورت ۵ درصد اوره آتوپیا آردن

اگر روی پوست حساس و خشک آکنه دارید یا می‌خواهید روتین مراقبت از پوست آکوتان را شروع کنید، شوسینده ملایم آردن می‌تواند روش جدید مورد علاقه شما برای شستن صورت باشد. بافت سبک و شیری این محصول برای پوست‌های حساس تحریک کننده نیست و فرمول آن با گلیسیرین مرطوب کننده غنی شده است تا پوست را تغذیه و نرم نگه دارد. این پاک کننده مناسب برای استفاده روزانه روی پوست‌های مشکل دار، آلودگی‌ها را بدون از بین بردن تعادل pH طبیعی و سطح آبرسانی پوست پاک می‌کند.

بهترین محصولات مراقبت از پوست برای مصرف کنندگان قرص راکوتان

ویژگی ها

کرم مرطوب کننده پوست خیلی خشک کامان حاوی ب کمپلکس و عسل

استفاده از کرم مرطوب کننده یکی از ساده‌ترین و کم هزینه‌ترین روش‌های مراقبت از پوست است. مصرف مرتب کرم مرطوب کننده در طول روز می‌تواند خشکی پوست ناشی از کم آبی در بدن را جبران کند و پوست را از حالت خشک و زبر به حالت نرم و لطیف تبدیل کند.

کرم مرطوب کننده پوست کامان یک محصول مناسب برای پوست خیلی خشک است. ویژگی‌ اصلی این محصول مرطوب کنندگی و نرم کنندگی پوست به صورت عمیق است. بافت کرم کامان سبک و نرم بوده و به محض استفاده جذب پوست می‌شود.

بهترین محصولات مراقبت از پوست برای مصرف کنندگان قرص راکوتان

ویژگی ها

ضد آفتاب بی رنگ لایسل

اگر از قرص راکوتان و سایر داروهای ضد آکنه استفاده می‌کنید، بسیار مهم است که یک ضد آفتاب قوی را در روتین مراقبت از پوست خود وارد کنید. ضد آفتاب بی رنگ لایسل مدل سانسل یک ضد آفتاب همه کاره ایده آل است که از پیری زودرس پوست جلوگیری کرده و آن را مرطوب نگه می‌دارد. ضد آفتاب لایسل سانسل ضد حساسیت و ضد آب است که حتی در زمان شنا، عرق کردن یا شستشو بر روی پوست باقی مانده و از آن محافظت می‌کند.

بهترین محصولات مراقبت از پوست برای مصرف کنندگان قرص راکوتان

ویژگی ها

کرم وازلین دافی

کرم وازلین دافی حاوی ترکیبات مفید مانند روغن آرگان، کره کاکائو و ویتامین E بوده و با فرمولاسیون ویژه بافتی بسیار سبک با قابلیت جذب سریع دارد. این محصول، به حفظ لطافت پوست، ترمیم آسیب‌دیدگی، زخم و خراشیدگی پوستی کمک کرده و به همین دلیل برای افراد مستعد زخم بستر و فاقد زخم باز، مناسب است.

بهترین محصولات مراقبت از پوست برای مصرف کنندگان قرص راکوتان

ویژگی ها

ژل آبرسان کامان حاوی عصاره آلوئه ورا و ویتامین C

در فرمولاسیون این محصول آلوئه ورا استفاده شده که اثر ویژه‌ای بر خشکی پوست در اثر استفاده از قرص راکوتان دارد و مرطوب شدن پوست را تضمین می‌کند. کاهش رنگدانه‌ها و لکه‌های پوستی، التیام سوختگی، بریدگی‌های سطحی، خراش‌ها و سوزش خفیف پوست، ترمیم بافت پوست از طریق افزایش اکسیژن رسانی به سلول ها، تنظیم PH پوست به همراه پخش و جذب راحت روی پوست از دیگر ویژگی این ژل بی نظیر می‌باشد.

 

ویژگی ها

شامپو بدن مرطوب کننده حاوی عصاره تمشک سیاه وچه

شامپو بدن مرطوب کننده حاوی عصاره تمشک سیاه وچه با ایجاد رطوبت روی پوست از خشک شدن و بروز التهابات پوستی جلوگیری می‌کند. همچنین شامپو بدن وچه می‌تواند باکتری‌ها و قارچ‌های مضر را از بین برده و پوستی خوشبو و سالم را به فرد هدیه دهد. این شامپو بدن فاقد الکل، پارابن و کرولتی است.

بهترین محصولات مراقبت از پوست برای مصرف کنندگان قرص راکوتان

ویژگی ها

لوسیون بدن کامان حاوی روغن نارگیل, عسل و بادام

از آنجایی که قرص راکوتان پوست سراسر بدن را خشک می‌کند، پیشنهاد می‌شود از لوسیون بدن مرطوب کننده کامان استفاده کنید. لوسیون بدن کامان، سرشار از روغن طبیعی نارگیل بوده و استفاده از آن پوست شما تقویت و تغذیه خواهد کرد. این لوسیون بدن، علاوه بر دارا بودن روغن نارگیل، با روغن بادام و آرگان غنی شده و عصاره آلوئه‌ورا و ویتامین های مختلف، آن را کامل کرده است؛ تا رطوبت و سبکی فوق‌العاده ای به بدن مصرف کننده ببخشد.

بهترین محصولات مراقبت از پوست برای مصرف کنندگان قرص راکوتان

ویژگی ها

سوالات متداول

در طول و تا 6 ماه پس از درمان با قرص رقرص راکوتان، از روش‌های زیبایی برای صاف کردن پوست خود مانند اپیلاسیون، لیزر و درم ابریژن استفاده نکنید. ممکن است اسکار روی پوست ایجاد شود.

از آنجایی که ایزوترتینوئین یک رتینوئید است، نباید با سایر محصولات ویتامین A یا رتینول استفاده شود . همچنین باید از لایه‌برداری شیمیایی، اسیدها یا لایه‌بردارهای فیزیکی که سطح پوست را مجدداً نمایان می‌کنند، اجتناب کرد زیرا باعث ایجاد حساسیت به نور، خشکی و تحریک بیشتر می‌شوند.

تمام محصولات مراقبت از پوست حاوی اسیدهای لایه بردار مانند اسید سالیسیلیک و بنزوئیل پراکسید را متوقف کنید. رتینوئیدهای موضعی نیز باید قطع شوند.

نرم کننده لب باید حاوی موادی مانند موم، وازلین، پارافین، کره کاکائو، کره شی باتر و عصاره آلوئه ورا باشد؛ که به خوبی رطوبت را حفظ کنند.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته ها